Ondanks dat sommige van jullie het er niet mee eens zullen zijn wil ik mijn vraag graag aan jullie voorleggen, ik ben benieuwd naar de verschillende meningen.
In biks zitten vitaminen en mineralen (en een heleboel andere stoffen) die onze viervoeters nodig hebben om optimaal te kunnen functioneren (zowel qua rijden als darmen en spieropbouw ect. )
Biks is geconcentreerd op de manier dat men per 100 kg lichaamsgewicht van het paard 1 kg biks per dag moet geven om voldoende vitaminen mineralen enz binnen te krijgen.
Voorbeeld, een paard van 1,70 die goed in zijn spieren zit en goed op gewicht is weegt al gauw 700 kg! Dat betekend 7 kilo (!) 7 scheppen biks per dag!
Ik heb uit ondernomen dat het voor een paard erg lastig is om zoveel kracht voer te verteren, dit zorgt voor problemen in het darmstelsel en voor on optimale vertering van het biks (waardoor er weer niet genoeg werkzame stoffen worden opgenomen)
Nu is mij aangeraden om extra vitaminen mineralen te geven, waar mijn vraag uit leid; is er ook biks of ander brok dat beter geconcentreerd is en dus genoeg vitaminen en mineralen bevat voor je paard maar wel (in de juiste hoeveelheden) goed verteerbaar is .
Dus met meer werkzame stoffen per kg
Brand los