Allergietesten op haar, is het mogelijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Allergietesten op haar, is het mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:31

Ik weet dat er genetische testen op haar kunnen gebeuren, maar geldt hetzelfde voor allergietesten?
In het bloed is het volgens mijn DA duur en niet altijd betrouwbaar (weet niet meer precies waarom, iets met vaak vals positieven dacht ik). Nu ben ik via een ander topic een praktijk in Nederland tegengekomen die dit test via haaranalyse. Sommigen hebben dit al gedaan en hun vermoedens werden bevestigd. Ergens wil ik het ook wel eens laten doen (kosten zijn niet zo gek veel) maar toch twijfel ik ...

Kan je uit haar halen waar je paard allergisch voor is?
Ik heb een beetje schrik dat ook mijn vermoedens gewoon bevestigd worden .. genoeg te vinden op internet :+

Iemand hier meer ervaring mee? Vanuit medische hoek dan? Niet gewoon gebruikerservaringen..
Ik vraag me vooral af: als het zo makkelijk is en goed, waarom is dit dan niet meer bekend?
Waarom weten DA's nergens van (of die van mij sprak er toch niet over) of gebruiken ze dit niet?

Pumpkins

Re: Allergietesten op haar, is het mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:25

Je kan eens informeren bij de Meridiaan.nu. Zij doen uitgebreide haaranalyse (ook bij paarden) volgens de RAH methode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:16

Dank je, maar dat was niet meteen wat ik zocht. Dat het gebeurd weet ik, maar ik vraag me af of het wel kan (hoe werkt het, hoe kunnen ze dat soort informatie uit dat haar halen) en waarom dierenartsen dit niet gebruiken. Maw.. is het wel betrouwbaar, waarom via deze weg wel en via bloed niet? Of is het toch maar "hocus pocus" en kan je er eigenlijk niks uithalen?

dieseltje

Re: Allergietesten op haar, is het mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:30

Ik volg, hier ben ik ook nieuwsgierig naar