brighteyes85 schreef:B vitamine kun je bij de Welkoop/boerenbond gewoon halen alleen moet je het dan inspuiten. Het wordt niet in de bloedbaan gespoten, dus je mag het dan gewoon zelf geven.
Wat ook kan is dat je DA het in een Depot spuit waardoor het langzamer wordt afgegeven maar je een hogere dosering spuit (zoals je de pil bijv ook in een buisje in je arm kan krijgen).
Ik ben wel benieuwd welke tics je paard dan heeft wat een vitamine B12 te kort aanwijst. Heb je ook bloed laten prikken? Is het daar geconstateerd? Heb je toen ook op magnesium laten prikken?
Wat voor voer krijgt je paard en wat zijn de vitamine waardes in je voer?
Mijn paar heeft veel problemen en momenteel tasten we in het duister met hem waar de problemen vandaan komen.
Hij heeft last van headshaken, hij heeft een vorm van narcolepsie of sleep deprevation, hij reageert ergens zwaar allergisch op (al paar jaar op rij) waar hij vooral erg veel jeuk van heeft, schuurt zijn hoofd open, er ontstaan kleine bulten onderhuids die op een gegeven moment open gaan en waar het haar inclusief een geel serum vanaf komt. Vanwege de jeuk advies voor B12.
Zijn bloed is getest, hij is op cushing getest, bloeddruk, hart en longen nagekeken.
Heeft pijnstilling en ontstekingsremmer gehad wat niet veel deed.
Hij krijgt Gastro+ (1 kilo per dag verspreid over 2 beurten) en Hartog mix. nu met magnesium toegevoegd en een scheut omega gold olie van de paardendrogist.
Hij staat ongeveer 6 uur per dag op het gras, de rest overdag aan het hooi op de paddock en 's nachts op stal met hooi. Altijd fris kraanwater ter beschikking.
Ik heb geprobeerd brandnetel te voeren, maar dat lijkt hij echt niet lekker te vinden en dan laat hij de rest ook maar staan.
Ik smeer zijn geschuurde plekjes nu met leovet huidolie om de jeuk ook te stoppen/verminderen. Ik wil hem graag binnenkort compleet met betadine wassen, maar daar is het weer nog niks voor.
Gisteren is toevallig de dierenarts geweest, helaas heeft ze hem het verkeerde middel ingespoten. Ik wilde dexaject...hij heeft dectomax gekregen
Ik wilde de dexaject niet erbij geven dus nu maar zien of hij er baat bij heeft qua jeuk en anders alsnog eind van de week de dexaject...