help mijn paard heeft morbus maculosus/purpura hemorrhagica

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ziva2311

help mijn paard heeft morbus maculosus/purpura hemorrhagica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 09:51

Mijn jonge fries van 3 jaar is helaas gediagnosticeerd met morbus maculosus een allergische reactie op de droes bacterie. De dierenartsen kunnen weinig zeggen over het ziekte verloop en op internet is er weinig te vinden. De eerste symptomen van de reactie ontstonden 1,5 week geleden dit waren dikke benen en koorts. 9 dagen geleden kreeg ze hier een dikke neus en puntbloedingen in haar slijmvliezen bij. Vanaf dat moment staat ze aan de corticosteroïden en antibiotica, het gaat iets beter met medicatie maar in de ochtend heeft ze af en toe flinke terugvallen met hele hoge koorts. Wie heeft dit eerder meegemaakt of kan mij hier meer over vertellen?

Rizette

Re: help mijn paard heeft morbus maculosus/purpura hemorrhagica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:57

Nog nooit van gehoord. Hoe zijn ze er achter gekomen? Sterkte met je paard!

Ziva2311

Re: help mijn paard heeft morbus maculosus/purpura hemorrhagica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 10:01

De diagnose is gesteld door de symptomen, dik hoofd, dikke benen, koorts en de punt bloedingen in haar slijmvliezen, in combinatie met een droes besmetting kort daarvoor. Het is een zeldzame allergische reactie waar helaas weinig van bekend is...

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:04

http://fenwayfoundation.com/health/
deze organisatie (dr. Catherine Fox) geeft gratis advies aan eigenaren van een fries paard. Misschien dat je daar een email naar toe kan sturen (wel in het engels). ze hebben mij goed geholpen met mijn friese merrie.

Ziva2311

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 10:10

kaatjemuts schreef:
http://fenwayfoundation.com/health/
deze organisatie (dr. Catherine Fox) geeft gratis advies aan eigenaren van een fries paard. Misschien dat je daar een email naar toe kan sturen (wel in het engels). ze hebben mij goed geholpen met mijn friese merrie.

Dankjewel ik ga er eens naar kijken!