NAF Magic Instant Averechtse werking?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey_tiger

NAF Magic Instant Averechtse werking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 20:11

Beste,

Afgelopen week heb ik op advies van een medewerker bij EJ het product NAF Instant Magic aangeschaft voor de komende optocht met koningsdag.
Mijn paard is erg gespannen tijdens de optocht en wil hem dan hieraan laten wennen door middel van de injectie en deze steeds meer af te bouwen..

Na aankoop vele positieve verhalen over gehoord en gelezen.
Omdat hij het dorp ingaan al spannend vindt, leek het me een goed idee om de werking van het product uit te proberen in het dorp. Echter heb ik nog nooit zo'n horror rit meegemaakt!!
Hij schrok letterlijk van ieder klein dingetje, denk aan: gekleurd bloementje tussen het gras in de berm.
Minimaal 7x voor een auto gesprongen en in de straat waar we het dorp mee in kunnen komen brak de hel los. Hij ging tekeer en sloeg op hol en blokkeerde zich totaal voor mij.. dit is iets wat hij normaal niet doet! Waar hij zelfs nog niet eens over na zal denken.

Voor mij NOOIT meer NAF Magic! Levensgevaarlijk was het! :(
Het leek wel alsof hij er ook van ging hallucineren of iets dergelijks??

Zijn er meerdere op dit forum die deze ervaring met dit product hebben? En wat werkte wel voor jullie?
Ik hoor heel graag van jullie!

PS: Hij is normaal thuis met rijden totaal niet gespannen alleen kijkerig en vooral zeer ongeconcentreerd. Daarom heb ik gekozen voor deze injectie en niet voor een vast supplement.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:25

Wat is de werkzame stof dan wat er in zit?
En heb je al contact gehad met de producent van het product?

Wat vervelend zeg dat het zo verkeerd uitpakte bij jouw dier

Linsey_tiger

Re: NAF Magic Instant Averechtse werking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 20:32

Beste ellepel,
de samenstelling van het product: Water, Magnesium chloride, Magnesium citraat, Hop tinctuur (6 ml) en Sint Janskruid tinctuur (6 ml).

Ik heb nog geen contact gehad met de producent.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:37

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:20

Ik heb het ook wel eens gebruikt, bij mij werkt het wel. Geen wonderen verwachten, tis puur en alleen om het scherpe randje eraf te halen. Had je paard niet gewoon een slechte dag? Ik vind het nogal wat om dit soort gedrag toe te schrijven aan een product. Wellicht nog een keer (of twee?) testen voordat er zo'n oordeel wordt gegeven? Dit bedoel ik niet naar hoor. Maar kunnen er geen andere factoren gespeeld hebben?

SilvanoN

Re: NAF Magic Instant Averechtse werking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:46

Bij mij werkt het ook goed voor de scherpe randjes.
Heb je rekening gehouden met de inwerktijd?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:40

TS , hoeveel dagen voor koningsdag heb je Naf Magic gegeven aan je paard ?

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:45

Ik ken het product niet, maar ik denk dat je het gewoon verkeerd hebt aangepakt.

Je zegt dat hij normaal het dorp ingaan al spannend vind. Dat is te trainen/desensibiliseren en daar zou je dit soort producten voor kunnen gebruiken.
Maar het gebruiken en dan niet alleen iets doen wat hij normaal al spannend vind, maar dat ook nog eens op koningsdag met alle drukte en versieringen van dien, dat is veel te veel in een keer, kalmerende ondersteuning of niet.

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:35

Het product heeft inderdaad een inwerkingstijd + alle paarden kunnen er anders op reageren.
Ik vind het zelf een super product en gebruik het vaak voor buitenritten. Ik denk dat 'ie inderdaad een slechte dag had :)