Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
stefje schreef:Ik heb een kouwelijke merrie en gauw koliekverschijnselen. Ik let er nu goed op dat ze niet te koud staat, want een keer was het na een middag die kouder was dan verwacht en in de druilerige regen gestaan zonder deken, paar uur daarna koliek. Ik had sterk het idee dat er een relatie was. Ik zou je Welsh dan meer een deken opdoen. Blijkbaar heeft ie dat toch nodig om warm te blijven. Kan hij ook beschut staan, en blijft ie misschien bij de groep buiten i.p.v. te schuilen voor de regen/kou, iets dergelijks?
Weidebloem schreef:Misschien een allergische reactie op gras? Wat als ze een paar weken geen gras eet? Wat heeft de DA verder aangegeven? Maag/darm scopie? Bloedwaarden onderzocht? Diarree is echt heel vervelend want dit betekend dat de darmen niet alle voedingsstoffen op kunnen nemen.
En als je zelf vermoed dat een deken werkt, heb je dan nu ook een deken op en gaat t goed?
geerke schreef:Wanneer was ze voor het laatst ontwormd?
speurneusc schreef:al eens tijdje geprobeerd om in de nacht bv op stal te zetten
ierusju schreef:Heb je al eens probiotica gegeven? Zeker na een wormen- of zandkuur. Er wordt vaak vergeten dat dat best een aanslag is op de darmen.