Misschien hoort deze vraag hier niet perse thuis, maar ik hoop dat hij mag blijven staan

Gisteren heb ik mijn merrie Roos opgehaald en aan huis gezet, waar ze een nachtje alleen moest zijn. dat ging allemaal goed en verliep rustig. Vandaag komt mijn ruin ook naar huis maar sinds vanmorgen loopt ze regelmatig wat rondjes op stal en dit vind ik zielig. Momenteel zijn we bezig met het aanleggen van de rijbak ( Roos moest eerder komen vanwege persoonlijke redenen van vorige eigenaar) en het aanleggen de paddock aansluitend op de stal. Hier heeft zij nu qua geluid geen last van, want er is nu niemand bezig met heftrucjes oid. Ze heeft een riant onderkomen hoor, even terzijde

Ik heb nu een stukje weide afgezet en haar hier op laten lopen maar ook hier blijft ze onrustig heen en weer lopen. Vanmiddag komt mijn ruin maar aangezien die ook best heet kan zijn vraag ik mij dus af wat ik nu het best kan doen.
Wie kan mij adviseren? Ik snap dat het erbij hoort maar wat zou verlichtend werken voor haar?
Ik hoor het graag!