Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Pandora2 schreef:Gras trekt de natrium / kalium verhouding scheef en daardoor gaan paarden vaak zand eten.
Zout bijvoeren zou al een optie kunnen zijn. Of even kijken naar een balancer die een hooi- / gras- rantsoen recht trekt.
Sinds ik hier de balancer van ''Je paard gezond en fit'' bijvoer, eet er nooit nog eentje aarde.
madamX schreef:Pandora2 schreef:Gras trekt de natrium / kalium verhouding scheef en daardoor gaan paarden vaak zand eten.
Zout bijvoeren zou al een optie kunnen zijn. Of even kijken naar een balancer die een hooi- / gras- rantsoen recht trekt.
Sinds ik hier de balancer van ''Je paard gezond en fit'' bijvoer, eet er nooit nog eentje aarde.
Zou je dat kunnen uitleggen?
Maar dit kwam enkele jaren geleden aan bod op een clinic over voeding en alles wat ermee te maken heeft. Ik ben toen zelf in het voorjaar zout gaan bijgeven en later die balancer heel het jaar rond. Geen enkele die hier nog aan de aarde gaat likken/eten sindsdien.
madamX schreef:Pandora2 schreef:Gras trekt de natrium / kalium verhouding scheef en daardoor gaan paarden vaak zand eten.
Zou je dat kunnen uitleggen?