Wild vlees op kogel achterbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amel1998

Wild vlees op kogel achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 17:42

Hallo allemaal!
Ik heb een heel handig paard wat zo af en toe wel eens uit wilt glijden over een gladde ondergrond. Hierdoor heeft ze al meerdere malen de voorkant van de kogel aan haar achterbeen (jaja moeilijk) opengehaald. Wat resulteerde tot een ontstoken wondje. Dierenarts is er toen voor geweest, verder laten doen. Nou is er dus wild vlees op gegroeid, en het topje van het wild vlees, blijft dus een soort korstje. Dat heeft er dus een half jaar gezeten. nu heeft ze dat vandaag weer open gehaald. Ik denk dat dit weer hetzelfde zal worden, en vroeg me af hoe ik dit wild vlees kan 'bestrijden'. Nou heb ik al enkele dingen gelezen over een zilvernitraatstift. Maar dat gaat niet omdat het nu een beetje open is, of omdat er straks weer een korstje op zit denk ik? Of kan ik er beter mesitran op smeren? Of is het wild vlees hier al te 'oud' voor?

Ik hoor graag van jullie!!

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:48

Ik heb goede ervaringen met de Mesitran.
Mijn paard had een erg grote plek wildvlees.

Net boven de kroonrand en zeker 15 cm x 10 cm.
Was erg dik.

Mesitran gesmeerd en onder verband. Is uiteindelijk litteken geworden en geen dikke bobbel wildvlees meer.
Maar omdat het zo gevoelig is ( hij is ook zooo handig), blijft het bij hem onder verband om te beschermen.

In ieder geval is het wildvlees goed vermindert met de Mesitran.

Ik zou het dan ook wel onder verband houden.

Succes ermee.

Amel1998

Re: Wild vlees op kogel achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 17:53

Bedankt voor je reactie. Het is bij haar iets van 1 bij 2. Niet zo heel groot dus. Kan ik die zalf ook smeren zonder het te bandageren?