magnesiumolie op de huid ipv oraal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje

magnesiumolie op de huid ipv oraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 16:29

Anoniem

Re: magnesiumolie op de huid ipv oraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:06

Voor zo ver ik weet (mijn eigen ervaring) helpt magnesium olie wel als je het bijvoorbeeld inmasseerd. Als ik zere nek/schouder spieren heb, werkt dat in ieder geval altijd wel goed.
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat het zal helpen als je het enkel op de huid sprayed (en een paard heeft nog een vacht extra). Maar daar kan ik niet over oordelen, heb het nog nooit geprobeerd.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 21:11

heb er ook over gelezen, maar ik vind het moeilijk te geloven dat het zodanig in de huid doordringt dat het heel goed wordt opgenomen. Zou wel een uitkomst zijn voor paarden die het slecht eten of oraal er niet mee belast mogen worden (al kan magnesium niet veel kwaad)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:37

Heb het wel gehad van bioron naar het is giga zout en bijt echt in wondjes dus ik gebruik het niet aangezien ik zelf altijd kloven en scheurtjes in mijn handen heb.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:41

Oraal geeft belasting op maag en darmkanaal en de lever breekt een groot gedeelte af. Het meest optimale resultaat bereik je met combinatie Oraal en transdermaal in een 3:2 verhouding. Zowel bij mens als dier overigens, tip: body en fitshop heeft betaalbare magnesium spray. Ook geschikt voor paarden.

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:44

Magnesium wordt juist beter door de huid opgenomen dan oraal. Kijk maar eens op de website van Juglen Zwaan, aHealthylife.nl

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:54

Wildgirl schreef:
Oraal geeft belasting op maag en darmkanaal en de lever breekt een groot gedeelte af. Het meest optimale resultaat bereik je met combinatie Oraal en transdermaal in een 3:2 verhouding. Zowel bij mens als dier overigens, tip: body en fitshop heeft betaalbare magnesium spray. Ook geschikt voor paarden.

Heb jij een lever die in staat is magnesium af te breken, cool!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:21

@kuggur, ja knap he :D

Je hebt gelijk, ik haalde magnesium en progesteron door elkaar.
Excuses ts, je lever maakt nl zelfs magnesium aan!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 06:28

Magnesium is een mineraal, niet opgebouwd uit meerdere moleculen toch? Het kan zich wel binden aan een ander molecuul. Hoe maakt een lever dan mg aan? Is het sowieso mogelijk een mineraal te maken en af te breken?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 08:48

Nee, dat is inderdaad onmogelijk ( tenzij je een ster bent, of een nucleaire centrale), ik ben bang dat Wildgirl nog steeds een beetje in de war is :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:46

De lever doet wel iets met vit b en/of c toch? Misschien is dat wat ze bedoeld?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:49

Ik heb verder totaal geen verstand van opname en de werking.
Maar bij mensen wordt daar toch ook wel over gesproken.
Hier een commerciële link, beetje wc eend idee heb ik dan meteen. Toch heb ik er in relatie met magnesium vaker over gelezen.

https://www.zechsal.eu/opname-via-de-huid

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:59

lailapri schreef:
De lever doet wel iets met vit b en/of c toch? Misschien is dat wat ze bedoeld?

Vitamines, hormonen enz zijn complexe moleculen, die kan het lichaam opbouwen of afbreken. Mineralen zijn atomen, dan moet je inderdaad een kerncentralepaard hebben als ie dat af wil breken.

Mineralen vind je vaak in de vorm van zouten (magnesiumcitraat, magnesiumoxide, natriumchoride enz). Die zouten kunnen wel afgebroken worden zodat het mineraal in andere moleculen gebruikt kan worden.

Commerciële linkjes neem ik met een korrel zout. Hebben vaak toch een hoog "Oh Steve, it's Amazing" gehalte, bedoelt om het eigen product te promoten. Meer gebaseerd op marketing(hocus-spokus) dan op wetenschap.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:12

Een paar patiënten van mij waren er erg enthousiast over bij kramp in de benen. Voor een ander voelt het erna wel gek aan

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:17

Ik ken het gebruik ervan bij mensen (in onze joggingclub zijn er heel wat die het gebruiken), maar geen idee of het door de beharing van een paard voldoende kan opgenomen worden. Ik zou het niet toepassen bij bijv. een pas geschoren paard, denk dat het dan wat kan prikken (spreek uit ervaring :) )

Blijkbaar is het ook makkelijk en goedkoop zelf te maken, ik ken er die het zelf maken voor een prikje.