Net tijdens het poetsen van mijn paard kwam ik deze plekken tegen op haar rug. Het lijken bijtplekken maar daar vind ik ze erg warm en gevoelig voor. Ook is de huid rondom deze plekken wat dikker. Ze laat echt wel merken dat ze het niet fijn vind als je er aan komt/dichtbij in de buurt komt.
Extra info:
- Ze staat 24/7 buiten in een gemengde kudde. Ze staat hier pas twee maanden en is nog hard bezig om een goede plek binnen de kudde te krijgen. Ze heeft de afgelopen tijd vaker bijtplekken gehad, maar niet op haar rug en toen waren ze ook niet warm en dik.
- Afgelopen week was ik zelf afwezig en is ze gevoerd door stalgenootjes. Deze hebben de plekken niet opgemerkt maar dat komt waarschijnlijk omdat ze verstopt zaten tussen de vele losse haren en de modder. De plekken kunnen dus tussen maandag en vrijdag zijn ontstaan.
Op de foto's zit er al betadine zalf op
1.

2.

3.

Aan de andere kant van haar rug heeft ze nog een zo'n plek op dezelfde hoogte, foto daarvan was helaas wazig
4. kleine gelijke plekjes in haar nek

5. Meerdere bijtplekken op haar kont, deze zijn al ouder en waren niet warm of dik

Denk zelf eigenlijk dat het bijtplekken zijn, maar twijfel toch nog een beetje.
Ik hoop dat er mensen zijn die deze plekken herkennen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Als je merrie zich laat bijten met zulke plekken als op de laatste foto als gevolg stel ik me zo voor dat ze ook sub-assertief genoeg is om te blijven staan wanneer er een ruin overheen kluunt. Andere merries geen plekken? Iemand die iets heeft gezien? Wanneer was je merrie hengstig? Had ze daarvoor die plekken ook al?