Tremoren oog en neus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vitaly14

Tremoren oog en neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 18:46

Mijn paard heeft nu al enige tijd last van tremoren van zijn oog en neus.
DA heeft bloedonderzoek gedaan, daar kwam uit dat hij bloedarmoede had dit heeft echter niets te maken met de spiertrillingen.kreeg het advies om te stoppen met hooi en kuil te gaan voeren. Dit gelijk gedaan de trillingen waren zeer snel weg. Ik dacht super het is lolitrem.
Maar na 14 dagen kwamen de trillingen weer terug, gelijk gestart met compactgras en vlas dacht dan kan ik alles uitsluiten maar helaas nog steeds geen verbetering.
Nu hoop ik dat er hier iemand is die mij verder kan helpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 18:59

En weet je ook waarom de bloedarmoede niks te maken heeft met de tremoren?

Wat is de oorzaak van de bloedarmoede en waar bestaat de behandeling uit.
heb je een filmpje van wat er bij je paard te zien is?

En is er nog verder onderzoek gedaan?

Vitaly14

Re: Tremoren oog en neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 20:11

Hij heeft een infectie gehad.maar die was aan het voorbij gaan. Hij beeft haemolytol gehad na we bloedonderzoek was de uitslag goed.
Er zijn foto.s van zijn hoofd gemaakt dat was allemaal goed.

Vitaly14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 20:15

Hier het filmpje. Ik vind het voor hem zo triest

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:59

Ik zie geen filmpje jammer genoeg, maar ik heb wel een paar vragen.

Staat je paard op stal of staat het ( ook) buiten? Komt het ook op het gras of staat het in een zandpaddock? Hoe lang heb je het paard en sinds wanneer heeft ze hier last van? Is er bij het bloedonderzoek ook getest op Magnesium, vitamine E en Selenium? Zo ja, zaten die waarden op de grens of zaten ze in het midden van wat het mag zijn? Wat doe je met het paard? Rijd je, men je, doet het niets, doe je er iets anders mee? Wat voor krachtvoer voer je?

Het zijn heel veel vragen, maar met wat meer inzicht in het hoe en wat komen we misschien toch tot iets waarmee we je kunnen helpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:03

Filmpje kun je uploaden via youtube en dan hier de link neer plakken :j

Wat voor ras is je paard eigenlijk?

Vitaly14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 21:21

Hij staat smorgens in zandpaddock.
Ik heb hem nu 10 jaar.
Ik mag toch hopen dat dat getest is bij het bloedonderzoek.
Hij wordt dressuurmatig en recreatief gereden.
Ik sta op een pensionstal.geen idee wat voor merk krachtvoer er gevoerd word zit in een silo sinds gister in overleg met DA nu 5 dagen geen krachtvoer .ik zal morgen proberen het filmpje te plaatsen ben daar niet zo handig in. Het ras is kwpn

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:30

Een paard van een vriendin had dit ook. Er is toen onderzoek naar gedaan bij kliniek in Roosendaal. Het bleek iets neurologisch te zijn. Er waren wel medicijnen voor, maar de eigenaar merkte niet veel verschil. Paard is met pensioen gegaan. Dit paard kreeg ook wat hij zag later binnen in zijn hersens. Hierdoor schrok hij vaak.

Vitaly14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 22:01

Ik hoop dat dit niet bij die van mij is. Hij is pas 14 wil hem nog niet met pensioen sturen. verder is hij elke dag vrolijk en superbraaf.
Is er toen een mri gemaakt?? Want daar zit ik ook over te denken. Tis alleen erg veel geld en dan is het ook maar de vraag of ze wat vinden. Het rare is dat het is weggeweest..

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:26

Dit paard was 9 toen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:29

Van jongs afaan had hij al een tril lip. Werd naarmate hij ouder werd erger. Paard mag nog wel gereden worden maar de eigenaresse durfde dat niet meer vanwege het erge schrikken.
Ik weet niet meer hoe ze dat onderzocht hadden.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:32

Vitaly14 schreef:
Ik hoop dat dit niet bij die van mij is. Hij is pas 14 wil hem nog niet met pensioen sturen. verder is hij elke dag vrolijk en superbraaf.
Is er toen een mri gemaakt?? Want daar zit ik ook over te denken. Tis alleen erg veel geld en dan is het ook maar de vraag of ze wat vinden. Het rare is dat het is weggeweest..

Hoe erg zijn de trillingen dan dat je aan een mri zit te denken?

Vitaly14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 22:40

Tis best heftig. Het gekke is dat tijdens het grazen en rijden hij het dan niet heeft.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 03:36

Je mag bij de dierenarts de uitslagen van het bloedonderzoek opvragen, dan krijg je ze of op papier of via de mail. Dan kan je zien of daarop getest is. Er is ook een centraal topic over bloeduitslagen, daar zou je het kunnen plaatsen, dan kijken er meer naar. Ellepel en ik kijken daar vaak om te zien of we vreemde dingen zien in de uitslagen die mensen plaatsen. Maar die uitslagen kan je ook gewoon hier neerzetten hoor. Soms zijn er waarden net binnen de norm en geeft dat toch een probleem(pje) aan, terwijl de DA zegt dat het binnen de norm valt en dus normaal is.

Hoe lang heeft je paard hier nu last van? Staat het paard op dit moment ( nog) niet op het gras? Wel apart dat het met grazen en rijden niet voorkomt.

In elk geval sterkte hoor en ik ben benieuwd naar het filmpje.