Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
linnie050 schreef:Kan er niet meerdere keren op een dag met haar gewandeld worden?
Dat ze meer uit haar stal is en niet zo stijf is?
Kans is groot dat het nog niet goed zit nee als je dat ziet.
Je kent jouw paard het beste.
Luister naar je gevoel.
Is de bak nog steeds zo zwaar.
En hoe is ze op het harde?
Doet ze het dan ook?
Angela schreef:Als je de stijfheid uit wilt sluiten zou ik haar nu zoveel mogelijk vrij laten bewegen. Hoeveel weide (of paddock) uren krijgt je paard per dag? Kunnen dat er meer worden? Het liefst een paar dagen aaneengesloten buiten (als dat geen gevaar geeft ivm ineens veel op het gras) zodat ze zichzelf weer los kan lopen.
Kidde schreef:Ik zie dat er foto's zijn gemaakt, maar ik mis eigelijk in het verhaal of de pezen ook gescand zijn?
In combinatie met de zware bak zou ik zelf meer aan een peesblessure denken.
Heb je de mogelijkheid om eens langs een goede kliniek te gaan? Als je niet weet wat er precies aan de hand is is het moeilijk om advies te geven. Het klinkt namelijk wel of ze nog niet goed loopt. Als je dan te veel blijft doen is de kans groot dat je de blessure alleen maar erger maakt.
_Lina schreef:Kidde schreef:Ik zie dat er foto's zijn gemaakt, maar ik mis eigelijk in het verhaal of de pezen ook gescand zijn?
In combinatie met de zware bak zou ik zelf meer aan een peesblessure denken.
Heb je de mogelijkheid om eens langs een goede kliniek te gaan? Als je niet weet wat er precies aan de hand is is het moeilijk om advies te geven. Het klinkt namelijk wel of ze nog niet goed loopt. Als je dan te veel blijft doen is de kans groot dat je de blessure alleen maar erger maakt.
De DA heeft wel heel goed gevoelt en er was geen verdikking of nergens stond het warm. Opzich doe ik er wel echt bijna niks mee, ze wandelt enkel 15 min per dag en voor de rest staat ze in haar stal.
Zhads schreef:Je DA zegt een kwartiertje per dag wandelen, doe je dit dan een kwartier achter elkaar?
Je zou het over de dag kunnen verdelen in 3x 5 minuten of 2x zo'n 7 minuten. Dat ze wat meer uit de stal komt, ik zou ook gek worden ik niet veel buiten kom.
Niet dat het veel zou helpen met energie kwijt raken maar dan zit je met minder opgehoopte energie aangezien er al een beetje weg is met de eerste keer wandelen.
Nele80 schreef:Jammer dat je pony nog niet beter is. Ik zou de DA toch uitdrukkelijk vragen om de pezen te controleren.
Mijn pony heeft een peesblessure gehad. Hij mankte niet echt, hij liep alleen trager/ minder enthousiast als anders. De eerste DA heeft een echo genomen, maar met minder professioneel apparaat, waardoor de diepste pezen niet gecontroleerd konden worden. Ik had nog steeds een raar gevoel daarom heb ik een 2e DA laten komen, met een beter apparaat, dan bleek hij toch een blessure te hebben. Doordat we de blessure te laat hebben opgemerkt is hij nu 2 jaar laten nog steeds niet 100% terug in orde.
aveline schreef:Is er niemand anders die haar even uit de stal kan halen? sorry misschien fout antwoord, maar heb niet alles gelezen