Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Azmay schreef:Als hij te dik is zou ik of helemaal niets bij geven verder of de (suikerrijke) brok vervangen door vitaminekorrel en daarnaast lucerne bijgeven voor de spieren.
c_alsemgeest schreef:https://www.pharmahorse.nl/spirulina-paard.html
Spirulina vindt ik zelf altijd erg prettig (het werkzame alg uit myoplast maar dan zonder al de suiker en zout rommel die ze erbij gooien).
Voor eiwitten en vitamines... van pharma horse is het ook zonder toevoegingen.
Rena100 schreef:Even een vraagje tussendoor over spiruline, maar hoe geef je dat aan een paard, ik heb voor mezelf ook spirulina maar gebruik het nauwelijks want vind het echt heel smerig.

c_alsemgeest schreef:Myoplast's zijn enige toevoeging op de pure spirulina (wat op myoplast staat beschreven als zoetwateralg) is druivensuiker en zout... in principe twee dingen waar een paard al te veel van binnen krijgt met regulier voer.
En daarbij is myoplast 3x duurder per dag.
Kelly08 schreef:c_alsemgeest schreef:Myoplast's zijn enige toevoeging op de pure spirulina (wat op myoplast staat beschreven als zoetwateralg) is druivensuiker en zout... in principe twee dingen waar een paard al te veel van binnen krijgt met regulier voer.
En daarbij is myoplast 3x duurder per dag.
Wat ik niet begrijp, dat ze zeggen dat het een zoetwateralg is. Spirulina is namelijk de zoutwateralg en chlorella zoetwateralg. Ik heb ze beiden geprobeerd, maar mijn paard eet het echt niet haha. Leken mij wel hele mooie producten voor spieropbouw
Kelly08 schreef:Horseflex heeft een nieuw product met spirulina, vit e, magnesium en creatine. Klinkt mooi, maar heb wel een mail gestuurd hoeveel je van alles geeft per dagdosering. Dat staat niet vermeld en vind ik wel belangrijk.