Artrose

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 12:53

Ik heb een haflingermerrie van bijna 23 met artrose.
Eerst had ze er eigenlijk alleen in de winter last van maar helaas speelt het nu ook op ondanks het betere weer. Dit uit zich in stijfheid en met regelmaat loopt ze onregelmatig/kreupel.

Wie heeft er ervaring met artrose en wat is het beste om te doen?
Als ze kreupel loopt, wel beweging geven of niet (Ze staat zowiezo elke dag buiten dus dan zou ze niet op stal blijven)
Nu zetten we haar wel met de groep buiten maar laten we haar dan verder met rust, maar ik vraag me af of dat wel zo goed is voor haar.

Heeft iemand ervaring met de souplessemix van de paardendrogist? Kan ze hier baat bij hebben?
Oftewel.. Ik zoek gewoon ervaringen! :)

monnette1

Re: Artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:14

Mijn kwpn-merrie heeft al heel lang artrose. Ik geef haar dagelijks glucosamine, eerst van primeval, nu een ander merk. Ik heb het idee dat dit haar wel helpt. Op het moment dat ik het een poos niet geef lijkt ze strammer te lopen. Verder wordt ze nu niet meer belast, loopt wel met een maatje in de wei, en als dat niet kan in de paddock. Ze staat eigenlijk nooit op stal, de deur is altijd open zodat ze kan lopen wanneer ze dat wil. Op haar 5e had ze artrose graad 2, geen klachten. Op haar 14e graad 4, Van de zomer wordt ze 25 jaar, en loopt eigenlijk hetzelfde als 9 jaar geleden. Ik heb tot haar 17e jaar op haar gereden. ( om een andere reden dan de artrose ben ik gestopt). Kortom: ik denk dus dat glucosamine, mits een goed merk, zeker kan bijdragen, en ook beweging die ze zelf kan bepalen. Succes!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:21

Er is een centraal topic over artrose waarin heel veel mensen hun ervaringen delen, misschien vind je daar je antwoord :)

[BEH] [CENTRAAL] artrose

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:46

Bedenk wel dat als ze kreupel loopt van artrose, dat ze dan ook gewoon pijn heeft.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 13:49

Bedankt droversrun daar ga ik zeker even kijken!

Monette1 24 uur buiten gaat niet, wel staat ze zo lang mogelijk buiten maar snachts staat ze op stal.
Bedankt voor je antwoord!

Dees Op dit moment loopt ze inderdaad kreupel, nu heeft ze ook een klap gevangen van een van mijn jongere merries dus ik denk dat dat op dit moment meespeelt.
Nu lijkt ze niet ontzettend veel pijn te hebben of ongelukkig te zijn. Dit hou ik zeker wel in de gaten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:56

droversrun schreef:
Er is een centraal topic over artrose waarin heel veel mensen hun ervaringen delen, misschien vind je daar je antwoord :)

[BEH] [CENTRAAL] artrose

Omdat er voor dit onderwerp een centraal topic is volgt hier een slotje.