Mijn paard hoest de hele winter al wisselvallig. De ene keer hoest ze uit het niets in de stal, de andere keer nadat ze net gegeten heeft, ... Het geen wat wel steeds gebleven is is dat ze hoest wanneer ze begint te lopen, maar dat is dan maar een paar keer en dan stopt het.
Dat van tijdens het begin van het rijden hen ik al nagevraagd aan mijn DA en dat zou zijn dat omdat ze dan snelheid maakt en er frisse lucht in haar neus/longen komt en daar moet ze dan even aan wennen. Daar maak ik me dus geen zorgen over. Dat komt ook elke winter terug.
Dat hoesten in de stal is nu de eerste winter van de 3 dat ze er al bij mij is. Ze staat naar mijn weten voor het eerst in de winter in een buitenstal. Ik heb steeds goed gelet op de juiste dekens. Mijn stalbaas zei tegen me dat ze terug in de stal wat aan het hoesten was. Nu komt dinsdag de DA voor een ander paard op onze stal, dus we zouden ze kunnen laten controleren.
Ik heb er niets tegen dat de dierenarts zou komen, maar het is een karaktertrek van mij dat ik er niet gauw iets van medicatie laat insteken. Ik heb dat met mezelf ook... Als ik ziek ben ga ik ook niet naar de huisarts en wil zelf geen pilletje pakken ofzo, gewoon uitzieken.
Dus wat denken jullie?
De reden waarom ik wil afwachten is omdat ze aan het einde van de maand 24/7 buiten gaan en ze nu nog in de stal staan met beperkte weidegang. Wanneer ze dus volop in buitenlucht staat denk ik dat het vanzelf betert. Of zit ik er helemaal naast?
De dierenarts dat zou komen is de dierenarts van die pony op onze stal dus die ken ik niet. Maar we zouden natuurlijk wederzijds voordeel hebben als we de visite kunnen delen.
Alvast bedankt!
Ik ga het zeker eens voorleggen aan de DA!