Ik heb een (nieuw) paardje dat veel te mager staat.
Paard heeft in het najaar/winter wormen gehad, is voldoende behandeld hiervoor en dit is ook weer in order. Echter is hij hierdoor zeer sterk afgevallen.
Ook de tanden zijn gecontroleerd en heeft wel haken, ook tandarts is gebeld en komt weldra (we merkten dit ook bij het eten van het voordroog dat hij een paar keer kauwt en dan even pauzeert)
Ook de staleigenaar heeft zijn ratsoen aangepast hiervoor. Hier zit kuilmais in (wat alle paarden er krijgen), een korrel van een lokale dealer en geplette haver en voldoende ruwvoer (voordroog).
Nu is echter mijn vraag, wat kan ik bijkomend nog doen??
Na het rijden/trainen geef ik hem een kleine hoeveelheid mengeling van een lokale dealer bij zodat ik det vitamine e+selenium kan geven voor zijn spieropbouw. Ik rijd hem 3-4 keer per week en dan probeer ik nog te gaan wandelen 1 keer, dus kan gesteld worden dat hij dit 5 dagen per week krijgt.
Kan ik nog iets bijkomend doen?? bv olie ofzo?
Wat wel opvalt is dat hij ook zeer veel drinkt, hij dopt zelf zijn ruwvoer ook wel, dus dat slorbt ook wel wat op. Valt op omdat hij momenteel nog geen automatische drinkbak heeft, maar die is in aantocht