Mogelijk kies eruit (shet) - opties? Ervaringen welkom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Mogelijk kies eruit (shet) - opties? Ervaringen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:04

Mijn paard is ondertussen bijna genezen. Geef haar nog steeds antibiotica. Na dit hele gebeuren heeft ze bijna 1 kilo antibiotica gekregen! Vrijdag laatste controle van de dierenarts. Inmiddels weer twee keer gereden en ze proest nog wat meer en er komt nog wat meer snot uit een neusgat. Het gaatje in het hoofd is ook al bijna weg.

Tweede rekening is ook betaald, 476 euro voor een week kliniek, drain aanleggen en weghalen, elke dag spoelen, twee keer sedatie omdat het spoelen anders niet ging. Viel me nog mee.

Ik heb de kies trouwens ook thuis.

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 11:21

Fijn dat het beter gaat Supervixen!

Oh, hyper van Senior Priores? Ze is al zo'n woesteling :=

Dit is mevrouw nu.
Afbeelding

Gisteren het kuil gewogen en vrijwel niets uit -O- De losse pluk lag door de stal heen.
Vandaag kijken of ik een dikker dek kan scoren, kan ze buiten blijven, want binnen haat ze.

Vanmorgen met deken even een kwartier op het land gezet, kwam een bui, gelijk helemaal rillen :(:) Ik scheer die pony nooit meer. Normaal geen probleem, maar met alles van afgelopen tijd echt teveel... (normaal is ze juist van het te snel heet hebben).

Eten doet ze al langere tijd 'slecht' en met vlagen, mogelijk daar van ook de koliek. En ik weet ook dat ze met gras in het rantsoen het hooi kan laten staan omdat ze wacht op het land. Maar zo weinig heeft ze nog niet eerder gegeten, zo sneu :(:) Ik ga het senioren spul opzoeken (welkoop neem ik aan?) en biedt haar ondertussen verschillende soorten hooi aan (2 soorten kuil, weidehooi en arm hooi)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Mogelijk kies eruit (shet) - opties? Ervaringen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:35

Seniores priores koop je idd bij de welkoop. Je kunt evt ook nog kijken voor luzerne (daar zou ik dan wel een plons water bij gooien om het zacht te laten worden, of door de Seniores mengen) of bijv grasbrok of wiesencobs.

Jet

Berichten: 12021
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:04

Lastig voor haar nu dat ze geschoren is. Zo te zien juist haar buik, waar geen deken komt, maar wel spetters als ze in de nattigheid rent. Ik hoop dat een dikker dek voldoende voor haar is om haar buiten warm te houden.
Als ze op stal niet rustig genoeg is om te eten, is het dan niet mogelijk om er een maatje bij te zetten? Misschien eet ze dan wel?
Mooi dat er een plug in zit, maar AB en spoelen lijken me evengoed wel nuttig.

Sterkte maar met de kleine eigenwijze tante!

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Mogelijk kies eruit (shet) - opties? Ervaringen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 17:47

Mevrouw eet nu iets meer, ik zie iig verschil in gewicht van de hooinetjes ;) Ik geef geen los hooi, omdat ze dat op de grond legt in het zand en dan gaat opeten, en ik wil koliek voorkomen... Overal zie je nog wel proppen liggen en ook met gras komt er af en toe een balletje uit.

Omdat het voor mij makkelijker is savonds pijnstillers te geven, dacht ik het te verschuiven van de ochtend naar de avond. Maar om 10:00 was ze zo timide en niet zichzelf, dat ik daar op terug ben gekomen en gelijk heb gegeven (dacht, geef ik het ipv 7 uur om 12 en morgen weer wat later zodat het door de weeks eind middag kan).

Senioren spul eet ze goed, maar vind het allemaal maar toch te karig. Ze heeft over een periode van 17:00 - 15:00 maar 4 hoopjes gedaan. Normaal is het echt een poep-machine :+

Ze is wel knap zo :)
Afbeelding

Lekker in het zonnetje <3
Afbeelding

Fiorile

Berichten: 754
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: bos en zee

Re: Mogelijk kies eruit (shet) - opties? Ervaringen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:14

Het heeft echt tijd nodig. Over een week gaat het vast een stuk beter met eten en hoeveelheid poep. Herkenbaar hoor! Mijn paardje poept weer volop zn hopen

Jet

Berichten: 12021
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:08

Ik vind haar er goed uitzien hoor, die draffoto is prachtig! Oortjes lijken erop, echt een goede blik in haar ogen naar mijn idee, gave foto ( heeft ze nou haar mond vol gras?)! Die andere foto is gewoon heel lief, heerlijk in het zonnetje in het zand!
Dat eten komt wel hoor, het zal wel erg moeten wennen voor haar. Als ze nu al weer meer eet dan in het begin, zal dat nog wel verder bijtrekken hoor. Even goed in de gaten houden of ze geen verhoging krijgt en suf wordt, dan zit er misschien toch een ontsteking.

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 14:22

Zit nu op de kliniek en hebben net de controle gehad. De plug is er uit gehaald. Maar wat een gat nog brrrrrrr. Ik zal een foto plaatsen als ik de mogelijkheid heb die up te loaden. Echt een eng idee dat ze met zo'n gat mee terug mag maar het zag er top uit, de da was tevreden
Het ging met schoonmaken wel wat bloeden. Arme pony. Ze maakte met de plug nog steeds wat proppen, ,gok dat dat nu wel weer wat meer wordt.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Mogelijk kies eruit (shet) - opties? Ervaringen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:34

Gaat er dan niet allemaal voer en vuil in zo'n gat zitten? Wat vervolgens gaat onsteken?

Ja zijn lang he die kiezen :-)