Mijn paard heeft artrose

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Minishadow93

Mijn paard heeft artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-17 21:24

Hallo lieve bokkers,
Ik ben hier al een tijdje een stille mee lezer Maar, nu ben ik op zoek naar mede bokkers met de zelfde ervaring of die er misschien meer verstand van heeft

Zoals die titel het al zegt mijn paard heeft artrose, zal der eerst kort voorstellen: ze heet fanny en is een haflinger merrie van 20jaar jong word 29 april 21..

Ze heeft artrose in der spronggewricht staat heel de dag lekker buiten met een uitloop stal en sinds kort staat ze nachts ook lekker buiten,ze krijgt elke dag een schepje glucosamine door der eten..

Sinds kort gaat het alleen minder goed met der ze loopt vaker kreupel dan goed, ik heb me goed in gelezen over artrose bij paarden,nu heb ik met me dierenarts besproken om haar opnieuw door de scan te laten gaan en foto's te maken en eventueel kreupelheidsonderzoeken want wil voor haar het beste en niet onnodig pijn laten lijden , toch is het steek paard ze laat der pijn 9 van 10 keer niet merken..
Ook zodra ze de bak in gaat om der benen heerlijk te strekken en te doen, blijft ze ondanks kreupel of niet flink uit der dak gaan en loopt ze een heerlijke show rond (uit der zelf) ook speelt ze graag met mijn shetlander

Nu mijn vraag of er mede bokkers zijn met het zelfde en hun verhaal met mij willen delen..

Overigens staat ze samen met mij shetland hengstje van bijna 2 jaar

a horse, a horse! my kingdome for a horse!

Anoniem

Re: Mijn paard heeft artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:34

Heeft ze spat of echt artrose?
Soms moet jij bepalen voor haar wanneer het het genoeg is. Een paard is een vluchtdier, die loopt door tot zijn dood, al is het op 3 benen. Als de kreupele dagen overheersen, wordt het tijd om een beslissing te nemen. Maar wel goed dat je haar eerst nog laat onderzoeken.
Mijn verhaal, ik zie nog te vaak paarden te lang doorlopen met pijn...

Minishadow93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-17 21:53

Joolien schreef:
Heeft ze spat of echt artrose?
Soms moet jij bepalen voor haar wanneer het het genoeg is. Een paard is een vluchtdier, die loopt door tot zijn dood, al is het op 3 benen. Als de kreupele dagen overheersen, wordt het tijd om een beslissing te nemen. Maar wel goed dat je haar eerst nog laat onderzoeken.
Mijn verhaal, ik zie nog te vaak paarden te lang doorlopen met pijn...

Heb het er met mij dierenarts ook over gehad als er geen behandeling of iets meer is en ze niet voor het grootste gedeelte pijnvrij kan leven mag ze de zomer nog even genieten zolang het haalbaar is en dan de eeuwige groene weide.. het is vooral met minder goed weer en vocht dat het slechter gaat met der

a horse, a horse! my kingdome for a horse!

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:45

Zelfde verhaal, glucosamine + MSM van horseflex is voor ons paard dé oplossint geweest! Moet je wel een maand voeren voordat je verschil merkt.

Zeker het proberen waard!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie