Paard met allergieën

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FenixJL

Paard met allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 10:55

Hee iedereen

Ik wilde graag even mijn verhaal kwijt hier!

Een paar jaar geleden kocht ik een andalusier hengst want ik was helemaal weg van ze!
Helaas moest ik hem wel laten casteren hij zou namelijk bij een Merrie samen in de wei komen te staan.
Dat is alleen een beetje mis gegaan hij geeft een flinke ontsteking gehad en heb maanden niet kunnen rijden hij viel ook mega veel af.
Gelukkig is dat weer goed gekomen uit eindelijk maar ik heb het idee dat die daar wel een flinke tik van heeft gehad.
Dit is overigens allemaal gebeurd bij diegene waar ik hem kocht die zouden ze castratie regelen. Niet helemaal goed gegaan naar Mn mening.
Maar goed ik dacht dat het opgelost was en meerdere keren onder controle gestaan van een dierenarts.
Heb een tijdje op de manege gestaan en daarna is hij naar huis gekomen.
Toen begon de ellende hij viel weer veel af .. uit eindelijk is hij weer goed aangekomen.
Maar hij begon heel veel te schuren eerst zn staart en toen zn manen / voorpluk / gezicht.
Vliegenmaskers opgedaan maar die zijn binnen 2 minuten eraf helaas en bij de andere gaat die allemaal rennen en eczeem dekens hetzelfde verhaal na een half uur zat die er in vast!
Hij is zo ie zo een moeilijk met dekens hoor krijgt alles kapot haha
Maar er is hier een dierenarts bij geweest en die zei zomer eczeem.
Allerlei middels geprobeerd maar niks werkte.
Het schuren werd zo erg dat die zich eigen open schuurde en heb ook gewisseld van voer en noem maar op.
Toen bleef hij in december ook schuren wat raar is voor een zomer eczeem?
Op advies van de dierenarts een allergie test laten doen.
Bleek meneer voor alles en nog wat een allergie te hebben en zn bloedwaarden waren ook niet goed voor al zn lever.
Berken wilg es en bijna alle bomen die bij ons staan kan hij niet tegen ook bepaalde soorten gras en olijf boom terwijl die uit Spanje komt Hahah.
Er was toen de optie om hem een behandeling te geven met de stoffen waar hij niet tegen kan.
Maar dat was vaak inspuiten en ook zn imuumsysteem moest kapot zo zie ik dat. En van uit daar moest hij zich zelf weer opbouwen.
Ik geloofde daar niet echt in en het zou te veel rotzooi in zn lichaam zijn.
Of verhuizen naar zee gebied wat niet zo makkelijk is.
Ik heb toen uren op bok gezeten en internet om van alles uit zoeken en kwam bij een natuur geneeskundige uit ze doet ook Gausha nog nooit van gehoord.
Ze heeft hem helemaal onderzocht en behandeld en je zult het niet geloven hij schuurt niet meer!!!
Ik had weinig hoop meer aangezien ik zoveel had geprobeerd en de dierenarts had me nog maar 2 opties gegeven.
Met kruiden en ander voer is hij schuur vrij tot nu toe! En en schuur seizoen was anders al lang begonnen voor hem!
Nu moet de zomer nog komen natuurlijk maar heb er veel meer vertrouwen in!!
De wilgen bomen zijn helemaal kort geknipt dat wel maar waar hij het ergste op reageerd de berken die staan er allemaal nog dat zijn er zo ongeveer 30 die mogen we niet weg halen van de gemeente helaas.
Dus er is nog hoop gelukkig ik zal er wat foto's bij doen! Heb er niet veel van helaas
Sorry voor Mn lange verhaal maar dit is nu 3 jaar verder en eindelijk is het een stuk rustiger!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SilvanoN

Re: Paard met allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:11

Wat fijn voor jou en je paard. Welke natuurgeneeskundige heb je erbij gehad?

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:23

Je bent niet de enige persoon die een paard heeft met allergieën.
De mijne heeft zomerexceem en is allergies voor plataan boom die mijn paard enorm lekker vind maar veranderd in een pad en heeft dan meer jeuk dan met zomerexceem.
Met een jeuk aanval kun je hem wassen met koudwater dat stellen ze enorm op prijs en verzacht de jeuk ook enorm en dan lekker insmeren met een jeuk verzachtende crème.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:02

Fijn dat je paard weer ok is. Maar ik wil toch even 1 ding rechtzetten.

FenixJL schreef:
Er was toen de optie om hem een behandeling te geven met de stoffen waar hij niet tegen kan.
Maar dat was vaak inspuiten en ook zn imuumsysteem moest kapot zo zie ik dat. En van uit daar moest hij zich zelf weer opbouwen.

Dit zie je dus fout. Ik heb een merrie gehad die ook allergisch op een hele waslijst was. Verschillende bomen, struiken, grassoorten enz enz. Die heeft zon desensibilisatietherapie gehad. En ja je moet in het begin elke week, en later elke 2, en nog later elke 3 weken spuiten. MAAR daar gaat het immuunsysteem niet van kapot. Een desensibilisatie geeft alleen maar elke keer een minimale dosis van waarvoor ze allergisch zijn, en ze maken daardoor antistoffen aan wat die allergie laat verdwijnen. Die therapie wordt op basis van hun eigen bloed gemaakt, en er zit dus echt geen rotzooi in.
Mijn merrie heeft na 3 jaar deze therapie ook geen allergie meer voor de stoffen waarop ze reageerde en behandeld is. Ze reageert alleen nog op mais, en dat is dus ook de enigste stof waarvoor ze toen NIET behandeld is.

Er zijn meer methodes/mogelijkheden/therapieën waarmee je een allergie te lijf kan gaan. Maar wil dus niet zeggen dat de ene of de andere slecht of rotzooi is.

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 10:22

rina schreef:
Fijn dat je paard weer ok is. Maar ik wil toch even 1 ding rechtzetten.

FenixJL schreef:

Dit zie je dus fout. Ik heb een merrie gehad die ook allergisch op een hele waslijst was. Verschillende bomen, struiken, grassoorten enz enz. Die heeft zon desensibilisatietherapie gehad. En ja je moet in het begin elke week, en later elke 2, en nog later elke 3 weken spuiten. MAAR daar gaat het immuunsysteem niet van kapot. Een desensibilisatie geeft alleen maar elke keer een minimale dosis van waarvoor ze allergisch zijn, en ze maken daardoor antistoffen aan wat die allergie laat verdwijnen. Die therapie wordt op basis van hun eigen bloed gemaakt, en er zit dus echt geen rotzooi in.
Mijn merrie heeft na 3 jaar deze therapie ook geen allergie meer voor de stoffen waarop ze reageerde en behandeld is. Ze reageert alleen nog op mais, en dat is dus ook de enigste stof waarvoor ze toen NIET behandeld is.

Er zijn meer methodes/mogelijkheden/therapieën waarmee je een allergie te lijf kan gaan. Maar wil dus niet zeggen dat de ene of de andere slecht of rotzooi is.

Het was bij mij het geval dat die ook aan de antibiotica moest dat heeft de dierenarts me zelf verteld namelijk!
En dat wilde ik niet.
Dus vandaar dat ik het niet zag zitten en zijn lever was er al slecht aan toe.
Die zou dan nog meer belast worden door de antistoffen en antibiotica .
Ik begrijp best dat deze behandeling zou kunnen werken hoor begrijp me niet verkeerd.
Maar niet op dat moment voor mijn paard hij is/was daar nog niet sterkt genoeg voor wat ik ook in overleg heb gedaan met verschillende geneeskundige en de dierenarts.
Maar wel heel interessant om te lezen dat het heeft gewerkt voor je paard!
Mag ik vragen hoe je paard reageerde in het begin van de behandeling werden de symthomen erger?
Dat is mij wel verteld dat dat zou kunnen?
en heb je het hele jaar door moeten spuiten?

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 10:28

lolotjeh schreef:
Je bent niet de enige persoon die een paard heeft met allergieën.
De mijne heeft zomerexceem en is allergies voor plataan boom die mijn paard enorm lekker vind maar veranderd in een pad en heeft dan meer jeuk dan met zomerexceem.
Met een jeuk aanval kun je hem wassen met koudwater dat stellen ze enorm op prijs en verzacht de jeuk ook enorm en dan lekker insmeren met een jeuk verzachtende crème.

Nee ik snap dat ik niet de enigste ben met een paard net allergieën.
Ken zelf namelijk ook mensen met paarden met allergieën .
Maar ik heb zelf veel opgezocht en vond het fijn om te weten welke opties er allemaal zijn kwa genezing.
En mijn paard had elke dag jeukaanvallen tot bloedens toe..
Met koudwater heb ik al meerdere keren geprobeerd hielp niks
En ik heb zo veel jeuk verzachtende crèmes geprobeerd maar niks hielp
En geloof mij maar ik heb een grote kast vol met middeltjes voor zn allergie geprobeerd tot nu toe allemaal zonder succes helaas!
Het enigste wat heel even heeft geholpen is een middeltje van een apotheek wat ze daar speciaal maken voor paarden kan je in België krijgen.
Maar dat was maar een paard weken.

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 10:31

SilvanoN schreef:
Wat fijn voor jou en je paard. Welke natuurgeneeskundige heb je erbij gehad?

Jaa scheelt zo veel voor hem dat hij er nu helemaal geen last meer van heeft!
Ik hoop hier ook mee mensen te helpen als ik eerder had geweten dat zei mij hiermee kon helpen had ik haar allang laten komen!
Maar ik heb er nog niks over gelezen wat ik zover op bokt kon vinden! Dus ik dacht wie weet helpt dit wel iemand! En mijn paard schuurde gewoon door zn eczeem deken heen.
De natuurgeneeskundige die ik heb laten komen was Natuurlijk Paarden Praktijk Marian ze zit in Riel.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:38

wat fijn dat je paard opgeknapt is. hoop dat het van zomer ook goed gaat hij ziet er mooi uit. zelf heb ik een tinker met allergie, maar dan op de luchtwegen.

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 17:53

OleJon schreef:
wat fijn dat je paard opgeknapt is. hoop dat het van zomer ook goed gaat hij ziet er mooi uit. zelf heb ik een tinker met allergie, maar dan op de luchtwegen.

Jaa hoop het ook dat het van de zomer goed blijft gaan!
Ahh nee dat is vervelend zeg als ze het op de luchtwegen hebben
Wat doe je er tegen? Heb je nog tips?
Ik denk dat die van mij dit jaar ook beetje op zn luchtwegen heeft.
Ik zag allemaal witte puntjes in sn neusgaten met doorzichtig snot