Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kverhage schreef:Dat kan inderdaad. Na veel bezig te zijn met mijn eigen paard bij een hollistisch praktijk ben ik zelf ook veel opgestoken. Als de darmen van een paard uit balans zijn/niet oke zijn, zakt het immuunsysteem en de 'sterkte' van het lichaam zodanig dat ze bepaalde dingen niet meer aankunnen. Waardoor ze dus ineens kunnen gaan reageren op bepaalde dingen als een allergie op iets, waar ze normaal gesproken sterk genoeg voor zijn om er niet zo op te reageren. Hoop dat je snapt wat ik bedoel
moonfish13 schreef:Ja dat kan.![]()
Mijn pony heeft ook last van pollen.
Briezen, jeuk aan zijn neus en heel soms droge kuch/kriebelige proest erbij.
Mijn pony toonde het binnen 3 maanden nadat ik hem kocht, 15 was hij.
De vorige eigenaresse geeft aan niks gemerkt te hebben, en bij de fokker waar hij verder gestaan heeft waren ze resoluut dat hij het daar nog niet had.
En bij hem valt het duidelijk op, geef je zijn kruiden niet blijft hij maar briezen, hij kijkt dan bijna scheel.![]()
![]()
Hij heeft er sinds hij het toonde kruidenmix voor, dat gaat goed.
RosalieV schreef:moonfish13 schreef:Ja dat kan.![]()
Mijn pony heeft ook last van pollen.
Briezen, jeuk aan zijn neus en heel soms droge kuch/kriebelige proest erbij.
Mijn pony toonde het binnen 3 maanden nadat ik hem kocht, 15 was hij.
De vorige eigenaresse geeft aan niks gemerkt te hebben, en bij de fokker waar hij verder gestaan heeft waren ze resoluut dat hij het daar nog niet had.
En bij hem valt het duidelijk op, geef je zijn kruiden niet blijft hij maar briezen, hij kijkt dan bijna scheel.![]()
![]()
Hij heeft er sinds hij het toonde kruidenmix voor, dat gaat goed.
Zou ik mogen weten wat voor kruidenmix? Toevallig fenegriek?