Trap tegen oog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovecappie

Trap tegen oog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 19:54

Gisteren mochten de paarden weer voor het eerst het land op, maar de pret was van korte duur..

Toen ik vandaag aankwam trof ik dr zo aan. Ik zou denken een trap, en ik weet dat ik niet meer kan doen dan afwachten tot de zwelling af neemt, maar ik vraag me toch af of er hier mensen met een soort gelijke ervaring zijn, met tips of extra info over hoelang het zou kunnen duren bijvoorbeeld? Of wat jullie zouden aanraden? Laten drogen en helen aan de lucht of een zalfje als betadine op smeren? Mn moeder had t ook over kamille thee.. Ik had t in ieder geval gekoeld met een natte theedoek, andere tips zijn zeer welkom! Totaal geen ervaring hiermee..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En het gezonde oog:
Afbeelding

genja

Re: Trap tegen oog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:03

Eerlijk gezegd zou ik hier de dierenarts even bij laten komen om te laten checken of er geen schade aan het oog zelf is. Waarschijnlijk krijg je dan meteen een zalfje om in het oog te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:10

Idd, zou ik ook even doen. Met het oog zou ik altijd voorzichtig zijn.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 20:30

Ja toch wel he.. Was ook mijn eerste gedachte, maar ik dacht dat de DA op dit moment vrij weinig zou kunnen doen. Om te kijken naar eventuele schade zou toch eerst die zwelling af moeten nemen lijkt mij.. Aanraken is pijnlijk (logisch), maar dan toch maar even bellen morgen ochtend?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:34

Ja hoor kunnen ze wel gewoon onderzoeken. Ze gaan waarschijnlijk het oog kleuren met een vloeistof en dan kunnen ze zien of er geen schade is aan het netvlies .
En misschien dat er ook nog pijnstillers gegeven worden .

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:02

Ik zou er zeker even naar laten kijken. Een van de paarden van mijn dochter is blind geworden aan z'n oog na een klap van een ander paard.
Dat was eerst ook alleen wat gezwollen en pijnlijk. Ondanks de zorg van de DA kon niet voorkomen worden dat hij nagenoeg blind geworden is aan dat oog.
Neem oogletsel altijd serieus.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:39

Mijn paard had een forsere zwelling rond het oog, waarbij de oogbol zelf nauwelijks meer zichtbaar was.
Zat een bacterie in.

Bij derdelijke zwelling laat ik altijd de DA controleren. Ogen zijn heel kwetsbaar en verwondingen er aan zijn extreem pijnlijk