Dinsdagavond vonden wij onze shetlander merrie liggend in de stal. En ze kon niet meer opstaan. We hebben de dierenarts gebeld en die is gekomen.
Alles was verder goed. De dierenarts heeft haar een pijnstiller en een soort oppepmiddel gegeven.
En we moesten het maar even aankijken.
Later op de avond hebben we haar opgetild en heeft ze ongeveer 5 minuten gestaan. Daarna viel ze gewoon om. Ze had moeite met evenwicht houden en haar spieren trilden helemaal toen ze stond. Vooral de achterhand. Ook ging ze van het ene op het andere been.
Ze heeft toen gelegen tot woensdagochtend. Toen hebben we haar weer overeind geholpen en heeft ze gestaan tot donderdagochtend. Toen ze net stond trilden weer al haar spieren en had ze moeite met haar evenwicht. Ook nam ze hele korte pasjes. Dit was na een uur over en toen liep ze gewoon door de stal.
Donderdagmiddag hebben we haar weer overeind geholpen en toen heeft ze gestaan tot vanmiddag. We hebben haar even laten liggen en toen weer overeind geholpen. En ze staat nu nog. Ze loopt gewoon door de stal, eet en drinkt en doet alles verder goed.. Is helder en alert.
Maar als ze gaat liggen komt ze dus zelf niet weer omhoog. Ik wou vanmiddag een stukje met haar proberen te wandelen maar ze komt het opstapje van de stal niet eens over. Dan valt ze gewoon om. Ze probeert wel op te staan alleen het lukt haar gewoon niet. Ze zakt gewoon door haar benen. Als ze eenmaal even staat lijkt er niks aan de hand te zijn.
Ik heb nog steeds contact met de dierenarts en we gaan er morgen verder na kijken.. Want tot nu toe weet ik niet wat er met haar is..
Komt het jullie misschien bekend voor? Of weten jullie wat het kan zijn? En of er een kans is op herstel?