Mijn paard is onlangs volledig door de medische molen gegaan omdat ze, na aanmeten van een nieuw zadel binnen enkele weken begon te staken ohz. Voor die tijd had ik een fijn meewerkend en nuchter paard. Diagnose: spierproblemen, zeer gevoelig op de spieren waardoor ontstaan van spieratrofie en een vicieuze cirkel van pijn.
Mijn DA stelt nu een combinatietherapie voor van meso- en lasertherapie samen met dagelijks longeren en stretchoefeningen in de hoop dat we door deze revalidatietraining haar weer op de rails krijgen. Dit alles a.g.v. een slecht passend zadel wat zogenaamd goed passend was gemaakt door mijn zadelmaker die ik hier niet nader bij naam zal noemen. Mijn paard is nog geen 5 jaar oud..
Ik ben uiteraard blij dat er geen heftige zaken als KS of artrose uit de onderzoeken is gekomen, werveltechnisch is ze helemaal in orde gelukkig.
Maar ik sta nu wel aan de vooravond van een lang revalidatietraject en ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met deze therapie en misschien nog tips ?