Problemen met rug en buik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mvh_21

Problemen met rug en buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 17:59

Dag bok'ers
Mijn paard is de laatste tijd alles behalve zichzelf en niet alleen tijdens het rijden. :(:) Het is een schat van een paard echt! Maar als ik er nu op zit lijkt het wel een ander. Bokken en steigeren vanaf je in draf wil , oren plat alles behalve gezellig. Ik ben natuurlijk direct gestopt als ik door had dat ze van iets last had en ondertussen is de dierenarts verwittigd maar die kan niet direct komen en ik maak mezelf ondertussen ongerust.. nu vandaag had ik samen met alle andere mensen in de stal haar eens goed bekeken vanaf je op haar buik of rug 'duwt' legt ze haar oren plat en stamt ze meteen. Ik maak mij natuurlijk echt wel zorgen :( dus iemand die ervaring hiermee heeft en weet wat het was?

Alvast bedankt!

Pumpkins

Re: Problemen met rug en buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:46

Goed dat je de DA laat komen, die kan het best onderzoeken wat het is. Vanuit je verhaal kan het van alles zijn en loop je jezelf alleen maar gek te maken. Even diep adem halen en rustig wachten op je Da. Succes!

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:50

En je weer zeker dat het zadel nog wel goed past? Mijn paard wou ook niet meer draven onder het zadel. Begon gelijk te bokken. Had last van druk van het zadel omdat deze te krap was geworden. Heb er nu een ander zadel op en hij loopt weer super.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:55

Als het paard nijdig reageerd bij drukken op de rug kan het goed door het zadel komen. Toch zou ik eerst advies van de DA afwachten. Begin met een kreupelheidsonderzoek.kan ook uit de benen komen waardoor pijn in de rug is ontstaan of pijn in de rug waardoor paard gaat compenseren en ook last van pees, schouder o.i.d heeft gekregen. Zoals ik al zij kan je het best even rustig je DA afwachten en daarna weet je waar je aan toe bent.