Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik zeg nergens de naam van de eigenaresse, alleen van het paard overigens. Dus beginnen dat jullie er not amused mee zouden zijn is onzin want het gebeurt allemaal met toestemming van de eigenaresse, we mogen het paard als ons eigen beschouwen zelfs... En troost je ik heb het druk genoeg met zorgen voor mijn eigen paard dus ik hoef eigenlijk geen verzorgpaard erbij maar het is gewoon een lief paard dus we geven hem afentoe aandacht en borstelen hem eens goed.
Dit lijkt mij gewoon vuil/smegma. Bij mijn ruin is het ook rood/bruin van kleur. Ik was het enkele keren paar jaar, als het echt heel vies is, met speciale shampoo. Juist niet teveel aanzitten... nieky1993 schreef:Voordat iedereen hier begint dat het niet netjes is, de eigenaresse is van alles op de hoogte en er wordt met toestemming voor het paard gezorgd. Ze is hartstikke blij dat wij zo voor het paard zorgenIk zeg nergens de naam van de eigenaresse, alleen van het paard overigens. Dus beginnen dat jullie er not amused mee zouden zijn is onzin want het gebeurt allemaal met toestemming van de eigenaresse, we mogen het paard als ons eigen beschouwen zelfs...
Babootje schreef:Ik vind eerlijk gezegd het oog veel meer verontrustend.
Hier zou een veearts naar moeten kijken. Het is geen tijd voor vliegen dus het kan een bechadiging van het hoornvlies zijn of steeds terugkerende uveitis (maanblindheid). Zo'n ontsteking is echt heel pijnlijk voor een paard en zalven helpt niet. Echt alle reden om hier een veearts bij te laten komen. Dan kan hij ook gelijk naar de koker kijken.
Probeer er bij de stalhouder op aan te dringen de eigenaresse van de ernst hiervan te overtuigen. Wil ze dat niet dan kun je het melden bij de dierenbescherming of 114 dat een paard dat zorg nodig heeft dat wordt onthouden. Maar dan krijg je wel een vervelende situatie.
Ik snap dat je om raad vraagt, maar probeer dat zoveel mogelijk anoniem te doen. Het noemen van de naam van het paard moet je eigenlijk niet doen.
Polly schreef:Eerlijk??? Ik zou op zn zachts gezegd not amused zijn (en dan druk ik me heeeeeeeeel zacht uit) als mijn stalgenoten zich zo met mijn beest zouden bemoeien!!
Laat het contact met de eigenaar over aan de stalhouder en hou je met je eigen dier bezig.
Ik zou hier ook geen veearts voor laten komen, dit is namelijk helemaal geen raar beeld bij een ruin met een dergelijke lichte kleur zoals het nu te zien is op de foto en het is zeker geen bloed.
VRAAG aan de eigenaar of je het paard mag verzorgen maar ga niet zomaar op eigen houtje aan de gang.
Dat zou je kunnen proberen tot er een DA bij komt kijken. farahdiba46 schreef:Polly schreef:Eerlijk??? Ik zou op zn zachts gezegd not amused zijn (en dan druk ik me heeeeeeeeel zacht uit) als mijn stalgenoten zich zo met mijn beest zouden bemoeien!!
Laat het contact met de eigenaar over aan de stalhouder en hou je met je eigen dier bezig.
Ik zou hier ook geen veearts voor laten komen, dit is namelijk helemaal geen raar beeld bij een ruin met een dergelijke lichte kleur zoals het nu te zien is op de foto en het is zeker geen bloed.
VRAAG aan de eigenaar of je het paard mag verzorgen maar ga niet zomaar op eigen houtje aan de gang.
ik vind in deze dat de eigenaresse zich in de handjes mag knijpen dat er iemand haar best doet voor haar paard. Als ik een dier zie wat slecht verzorgd wordt, grijp ik ook in, als iemand daar een probleem mee heeft, heeft ie dikke pech. Een dier is hulpeloos, die moet maar afwachten of er gevoerd wordt of niet, ik loop dan niet langs die box in de hoop dat ie misschien morgen eten krijgt, ik gooi daar hooi in. Even ander voorbeeld maar zelfde principe.
prugelpiet schreef:Ontstoken ogen behandelen wij altijd met kamilletheeDat zou je kunnen proberen tot er een DA bij komt kijken.