Seniores Priores of Pavo 18+

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Seniores Priores of Pavo 18+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 20:39

Wat te voeren aan mijn oude kereltje? Wat zijn jullie ervaringen met een van beiden of beiden?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:39

Heel goede ervaringen met SP :)

Paarden die snel terug voller waren en netjes op gewicht bleven :) Zowel oud als jong

KletsKoekje

Re: Seniores Priores of Pavo 18+

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:43

Hier ervaring met beide maar ben echt super tevreden met senior priores

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:46

Hier net begonnen met voeren van senioren slobber van hippostar. Paard vind het heerlijk (is erg moeilijk met natte prut) en bij andere oudjes op stal werkt het erg goed!
Mijne eet pavo 18+ niet, zit blijkbaar geen lekkere smaak aan. Zowel nat als droog gevoerd, maar gaat er echt niet in.
SP hoor ik ook goede dingen over en wordt goed gegeten door een ander oudje op stal.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:47

Pavo zijn wij niet zo tevreden over. Veel te veel eiwitten, suikers etc... We hebben het een maand of twee bijgevoerd tot ze op gewicht was en dan gestopt. Ze schuurde soms ook aan de manen omdat ze gewoon te veel eiwitten binnen had. Ze liet het ook liggen na een tijd.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 21:20

Duidelijk. Morgen Seniores Priores halen. Bedankt iedereen!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:24

hier beide gevoerd. Ik deed 2x per dag SP en 2x pd 18+. op beide deed hij het erg goed. Wel deed ik door de Sp maïsmeel, dat werkte bij die van mij als een trein om aan te komen.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:47

Ik voer nu ongeveer een maand of 5 sp.. ik ben tevreden! Ik heb een heel kieskeurige eter, die liever geen natte neus krijgt. Dus ik maak ik het ruim van te voren aan in de ochtend en voer het in de avond. 1 schep met een kop, op ongeveer 12 liter water. Dat gaat heel goed. Dit is het verschil, oordeel zelf maar; ) Afbeelding

Afbeelding

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:05

Hier ook goede ervaringen met beide. Na eohrt behandeling viel onze oudere merrie te veel in. Mer sp is ze weer goed op gewicht. Wij gaven daarbij andere muesli (let op dat alleen sp te weinig bepaalde vitaminen schijnt te bevatten, je kunt het dus beter combineren met totaalvoer of vitaminekorrel is mij verteld), sinds dit stalseizoen hebben we dat vervangen voor 18+ en de hoeveelheid sp verhoogd omdat ze toch weer iets schraal werd, maar wel vrij explosief. Op deze combi doet ze het erg goed.

jordal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:16

Die van mij heeft een tijdje seniores gehad maar ik moest daar veel van voeren en extra muesli omdat hij anders niet oo gewicht bleef.
Deze winter heeft hij bietenpulp, grasbrok, luzernebrok, zemelen, pavo 18+ en een tijdje veulenbrok gehad en hij bleef goed op gewicht. In de tijd dat hij de seniores kreeg at hij nog volop hooi, nu eet hij bijna geen hooi meer. Hij maakt er voornamelijk proppen van dus moet het volledig hebben hebben vanzijn pap.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:26

Even een aanvulling: die van mij krijgt dagelijks ook nog basisbrok van stal uit, en zelf voer ik haar nog merriebrok bij. Wel wordt ze vrij intensief getraind 4 a 5 x per week een uur stevige dressuur training.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:34

De mijne krijgt sochtends een schep Pavo 18+ en savonds een schep SP. En daarbij 12 kg hooi.
Ik heb een ruin van 22 jaar die vooral op de bovenlijn erg inlevert en 'bloot' wordt. Bloedonderzoek en mestonderzoek waren goed. Ik geef dit voerschema sinds kort en hoop op goed resultaat!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:20

Ik denk dat het er ook vanaf hangt wat je doel is van het voer. SP staat natuurlijk bekend als vervangend/aanvullend ruwvoer terwijl de 18+ een muesli is die je ook nat kan voeren.

Ik voer SP en ben er tevreden over. Paardlief vind het heel erg lekker :P Maar inmiddels meng ik het met een bietenpulp brok omdat het wel redelijk kostbaar werd en ik niet echt het gevoel kreeg dat het flink aanzette. Met de pulp erbij krijg ik wel dat idee en ga ik een stuk minder snel door die zak heen. Maar niet alle paarden lusten enkel bietenpulp, dat zou je uit moeten proberen.
18+ geen ervaring mee, voor de vit&min behoefte voer ik een korrel :)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:46

Ik heb het beiden gevoerd en voer nu nog SP. Mijn te magere pony komt er nu wel wat van bij, al is het niet heel hard. Qua samenstelling ben ik niet echt tevreden over SP. Er zit ook best rotzooi in en daarom wilde ik er eerst niet aan. Maar goed, als andere dingen niet helpen ga je het toch maar proberen en het lijkt wel wat verschil te maken

Ik ben wel van mening dat als je paard nog een goed gebit heeft, je ze beter voller kunt proberen te krijgen met goede kwaliteit hooi en luzerne. De meeste paarden doen het ook goed op bietenpulp. Daar zit de rotzooi niet in die in SP wel zit.
Die van mij heb ik daar ook een paar jaar prima mee op gewicht kunnen houden.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:50

Mijn oudere dame krijgt als bijvoeding savonds SP en 3 keer daags een kwart schep pavo 18+ en daarbij nog flink wat ruwvoer. Hiermee is de de winter, ondanks dat ze ziek is geweest, goed door gekomen.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:00

Mijn paard heeft een slokdarmverstopping gehad en heeft veel moeten inleveren qua gewicht..
Met SP komt hij gewoon super bij, en hij eet het graag.
Ik zit er serieus aan te denken om dit te blijven voeren. Mijn paard is geen oudje oid. Hij is een gezonde 9-jarige ruin die volop in training staat.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:03

ik gebruik voor mijn te dunne 3 jarige SP erg tevreden over

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:21

Mijn merrie was 6 toen ik haar 4 jaar geleden kocht en sindsdien krijgt ze iedere winter seniores priores om op gewicht te komen en te blijven.
Werkt super bij haar.