Eosinofiel granuloom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petra8

Eosinofiel granuloom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 19:47

Heeft iemand ervaring met de behandeling van een eosinofiel granuloom bij een paard? Over katten is veel te vinden maar over paarden kan ik niets vinden. Volgens mijn da kan ik het proberen met een cortisonezalf of anders operatief weg laten halen.
Na lang zoeken vond ik een oud berichtje van iemand die prednison had gekregen voor haar paard maar helaas geen update of dat ook geholpen heeft.

Wie kan mij verder helpen?

Dancer

Re: Eosinofiel granuloom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:57

Mijn pony heeft het destijds gehad. Met een prednisolon kuur is het weggegaan en niet meer terug gekomen

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 20:05

Bedankt dat je reageert! Ik had inderdaad een oud berichtje van jou gezien over prednison. Fijn dat het is weggegaan en is weggebleven. Ik zal de prednison mogelijkheid ook eens met mijn da bespreken.

weidepaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:08

Ook mijn paard heeft sinds vorige week de diagnose gekregen.
Hij heeft vooral bultjes op de zadelplaats. Volgens de dierenarts werkt een kuur prednison in combi met een passend zadel en correcte training goed.
Vind het wel spannend. Heb na 4 dagen pilletjes nog niet het idee dat er beterschap is.

Ook mijn shet heeft deze bultjes.

Helaas kan ik niet veel vinden op internet. Las wel dat het bij katten wordt veroorzaakt door een allergie. Vraag me dan af of er bv iets mis is met mijn hooi ofz.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:11

Het is reactie van de huid op trauma van buitenaf, bijv een steek van een beest. Het heeft niets met voer te maken

weidepaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:15

Bedankt voor je antwoord! Dan zit daar waarschijnlijk de oorzaak.
Mijn fries staat onder een deken aangezien hij zomereczeem heeft. Moet zeggen dat het schuren dit jaar duidelijk erger is.