Snel kale plekjes door wrijving

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leo3hoekje

Snel kale plekjes door wrijving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 10:25

Hoi,

Ik vroeg me af of iemand een oplossing weet voor een paard Wat snel kale plekjes krijgt Bij wrijving op de huid. Dus waar t halster zit, op de heupen van de deken, etc. Het zijn geen onverklaarbare kale plekken, het komt echt door wrijving. Is er een supplement of een andere oplossing om dit te voorkomen? (Bontjes helpen wel, maar onder de deken is dat een beetje lastig) Ik Ben benieuwd of iemand tips heeft.

Groetjes,
Leonie

IrishDraught

Re: Snel kale plekjes door wrijving

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:28

Heb je een deken met gladde of fleeceachtige voering?

Ik heb een schimmel die al kaal wordt als je er naar kijkt zeg maar.
Een goede deken met gladde voering en de plekken inspuiten met glansspray werkt prima.

Dekens denk aan Amigo/Rambo dat gaat prima. Een bucas deken met stay dray voering is een drama.

Flloorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:51

Je hebt speciale onderdekens en dekenbeschermers enzo die schuurplekken voorkomen bij dekens (hoorde ik via via), moet je maar eens kijken of je wat kan vinden.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:23

Ik heb met mijn paard precies het zelfde probleem met zadel singel dekens halsters springschoenen. Halster en hoofdstel is met bootjes op te lossen. Met dekens heb ik een borst beschermer en verder zorg ik voor een gladde dekken van binnen liefst niet te zwaar en zeker geen 2 over elkaar bij voorkeur ga ik voor een rambo of burcas die pasvorm is gewoon idealen dan van een goed koper merk. Sinds 2 jaar heb ik de dekens afgezworen en dat is en blijft de beste oplossing voor mijn paard..... helaas niet altijd even praktisch voor mij maar het is niet anders......