Wat te voeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kari_Janne

Wat te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 11:36

Hallo Allemaal,

Ik heb net een nieuw paard gekocht een draver van 11 jaar.
Nu heeft hij totaal geen spieren. Ik wil graag het werk weer gaan oppakken maar zoek goede bijvoeding.
Hij staat 24/7 buiten met onbeperkt voer.

Hebben jullie ideeën wat ik hem het beste kan voeren?

Alvast bedankt!

Groetjes Kari-Janne

DRhorse2002

Re: Wat te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:29

dus je paard heeft onbeperkt hooi, dat is al een goed begin, heeft je paard wel genoeg energie? want als dat wel het geval is zou ik niet teveel (kracht)voer voeren.

Ik zou het eerst proberen met het onbeperkt hooi wat je al geeft, een vitaminen/mineralen korrel en een slobber (als ze ook wat dun/schraal is) en anders (kruiden)muesli voor de spieropbouw en het herstel naar de training. je kunt ook zoeken naar een geschikt supplement. maar ik zou zeker niet teveel gaan voeren want dit komt de spieropbouw e.d. vaak niet ten goede.

ellis2912

Re: Wat te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:41

Die van mij had hetzelfde, was aan de dunne kant en schraal. Sinds ie 24/7 buitenstaat met onbeperkt hooi is dit al een stuk beter geworden, wel heb ik hem in de winter bijgevoerd met bietenpulp en luzerne, naast zijn normale muesli (pavo sportsfit). Luzerne zit veel eiwit in wat helpt voor de spieropbouw. Misschien helpt dit ook voor jouw paardje?

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:47

onbeperkt hooi is prima. en een goede vitaminebrok zoals bijv. vitalbix zit alles in wat je paard nodig heeft. ook voor spieropbouw.
maar spieren komen vooral door trainen en niet door voeren.