Oedeem onder buik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Habore

Oedeem onder buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 17:56

Mijn 26 jarige ruin heeft sinds vandaag een plek oedeem onder zijn buik.
Aan de linkerkant, net achter de singelplaats, onderkant buik, ongeveer een handvol groot.

Hij eet goed, drinkt goed, is alert.

Hij staat wel sinds een maand op Previcoxx voor zijn artrose, gezien het slechte weer en een val op zijn knie, had hij het erg moeilijk.
Hier doet hij het goed op.

Maar ik was nu eens in de bijwerkingen aan het kijken, en las over leverproblemen, geeft dit ook oedeem aan de buik?

Hij heeft in het verleden nog wel eens last gehad van beetje oedeem onder de buik...
In november nog volledig bloedonderzoek gedaan, alles was prima....

timokyana

Re: Oedeem onder buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:04

Ik volg even mee, mijn merrie had het een poosje terug. Dierenarts dacht dat het vd lever kon zijn (iets met het slecht opnemen van eiwitten ) of van het hart. ( mijn merrie heeft een hartruisje). Ik moest het even aankijken en als het toenam of zo bleef opnieuw contact opnemen. Bij mijn merrie is het vanzelf weg getrokken.

Habore

Re: Oedeem onder buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 18:08

Mijn paard heeft het nog al wel eens gehad, meestal als hij veel stilstond bij slecht weer. Ze kunnen hier 24u/24u buiten, maar bij regenweer willen ze soms niet de stal uit. Meestal trekt het dan bij als hij meer beweegt. Hij is nu toch al 2 dagen weer veel aan t rondwandelen, maar die oedeemplek is er nog.

Omdat hij aan de previcoxx zit, begin ik daar een link te leggen. Is niet noodzakelijk zo....