ervaringen met vipagraan van Hippostar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Joelle

ervaringen met vipagraan van Hippostar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 14:00

:wave:
ik voer nu al een hele tijd vipagraan van Hippostar.
mijn pony doet het er heel erg goed op maar nou las ik laatst iets over dat het beter is geen graan te voeren? :?
dus is het dan wel zo goed voor haar..?
ze is mega gezond, glanzende vacht, appeltjes, loop met genoeg energie op M2 niveau dus heb niet het idee dat het zo slecht voor haar is haha.

maar zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit voer, positief of negatief?

troi

Re: ervaringen met vipagraan van Hippostar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:15

Bij mensen is het al een jaar of tien populair om geen of heel weinig koolhydraten te eten en dat is nu de afgelopen paar jaar ook overgeslagen naar de paarden. Granen zitten vol met koolhydraten, zetmeel mn, en dus stappen velen daar vanaf.

Ik snap heel goed dat mensen van de enkelvoudige koolhydraten afstappen, suiker/melasse, maar vind de rage om ook zetmeel helemaal te weren wat ver gaan. Aardig wat paarden hebben de calorieen simpelweg nodig en kunnen dat niet voldoende uit vet of ruwvoer halen.

Mijn tip zou vooral zijn om naar je paard te kijken, doet hij het er goed op? Dan vooral niks veranderen.

_Joelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 19:17

troi schreef:
Bij mensen is het al een jaar of tien populair om geen of heel weinig koolhydraten te eten en dat is nu de afgelopen paar jaar ook overgeslagen naar de paarden. Granen zitten vol met koolhydraten, zetmeel mn, en dus stappen velen daar vanaf.

Ik snap heel goed dat mensen van de enkelvoudige koolhydraten afstappen, suiker/melasse, maar vind de rage om ook zetmeel helemaal te weren wat ver gaan. Aardig wat paarden hebben de calorieen simpelweg nodig en kunnen dat niet voldoende uit vet of ruwvoer halen.

Mijn tip zou vooral zijn om naar je paard te kijken, doet hij het er goed op? Dan vooral niks veranderen.

oke, ja zo denk ik ook kijken naar je paard en daar op inspelen.

_Joelle

Re: ervaringen met vipagraan van Hippostar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 17:13

meer mensen die dit gebruiken?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:51

Ik overweeg juist om t wel te gaan voeren. Paard kan wel beetje calorieën en een fitmakertje gebruiken.