Bloedarmoede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiindseyV

Bloedarmoede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 17:23

Hoi ,

Uit bloedonderzoek blijkt dat mijn Fries in het algemeen lichte bloedarmoede heeft , en ijzertekort. Volgens de dierenarts en andere mensen komt dit veel voor bij het Friese ras.
Ik ben op zoek naar persoonlijke ervaringen over wat jullie hieraan hebben gedaan, welk supplement heeft echt effect en kost geen stukken van mensen? :)
Paard staat dag en nacht op weide met hooi en voordroog en krijgt Pianissimo voer wegens stressvol karakter.
Alvast bedankt.

PreciousViva

Re: Bloedarmoede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:35

Pianissimo is laag in ijzer, indien er dus een tekort is zou ik zeker een supplement bijgeven of op zoek gaan naar een ander geschikt voer voor je paard waarbij het ijzer hoger is. Een geschikt voer zou een voer kunnen zijn die laag is in zetmeel en suikers en wat hoger in vet. Suikers en zetmeel is snelle energie waardoor het paard pieken heeft qua energielevel. Bij een vetrijk voer wordt de energie langzaam over de gehele dag afgegeven waardoor het paard een stabiel(er) karakter krijgt.

Indien je hier meer informatie over wilt kan ik je zeker iemand aanraden die ook voedingsconsulten doet. Ze zit redelijk bij jou in de buurt dus wellicht een aanrader.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:10

Redplex via dierenarts of Redcell vrij te verkopen. Of Haemolytan ook via dierenarts.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:25

Hier ook hele goede ervaringen met Redplex :j Pony knapte zienderogen op.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:43

Hier goede ervaring met Redcell. Vrij te verkrijgen.