3 jarige net beleerd brok of muesli (spier suplement ) welke

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zosja24

3 jarige net beleerd brok of muesli (spier suplement ) welke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 23:42

Ik heb een 3 jarige merrie die wat meer mag aanzetten ruwvoer is alles 100 procent goed
Alleen hoor ik zo veel verschillende dingen bij verhandeld de ene zegt muesli is geen toevoeging
En die gene van muesli zegt in broek zit minder
Nu heb ik me verdiept erin en twijfel is naar muesli over te stappen .
Ik ga geen en en voeren
Mijn 13 jarige zot altijd op brok die vind alles best
Ik zoek voor de 3 jarige een sport recreatie muesli die eigenlijk ook spieropbouw stimuleerde en veel ruw eiwit en vet bevat niet te veel suikers .
De 13 jarige een prestatie variant
Miss weet iemand hier een optie ik hoorde cavalor goed voer ??
Ook zoek ik een betaalbare creatine suplement voor snellere spieraanzet en onderhoud daarvan wel betaalbaar geen 40 euro per pot
Brand maar los zou ik zegen

zosja24

Re: 3 jarige net beleerd brok of muesli (spier suplement ) welke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 23:43

Ik lees dat me telefoon weer zijn eigen leven is gaan leiden excuses voor spelfouten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:52

Via myprotein kan je gewoon pure creatine kopen.
Ik heb het zelf wel gebruikt, en het smaakt zover ik me herinner echt naar niks en lost goed op in water.
Zelf heb ik het bij paarden nooit gebruikt, maar bijna alles aan poeders bestel ik bij my protein voor hem, magnesium scheelt ook flink daar.
Ze hebben ook vaak 25% korting.
Het is vandaag 17 euro per kilo, inclusief de 30% korting ivm vrouwendag. :+

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:14

Ik voer Pavo Topsport musli bij, hoog in eiwitten, waardoor je er maar weinig van hoeft te geven en het zetmeel & suiker percentage is te overzien. Ik zocht ook voer puur voor de eiwitten aan te vullen.

Ik pas de hoeveelheid musli aan op zijn training. De dag voordat ik rij en de vaak 2 dagen achter elkaar dat ik intensief rij krijgt hij bijna een halve schep, de 3e dag rijden/werken is heel licht werken en zodoende ook nog maar kwartje musli. De 1/2 dagen rust krijgt hij geen musli.

Verder Hipro Flexibel Move als super sobere brok gebaseerd op plantaardige olien en vetten, dus een vrij gezonde dikmaker 'brok'. Hiervan dagelijks 1 schep als basis (+ bietenpulp en zemelen) in de winter. Vd zomer even aankijken of hij deze nog nodig heeft naast het gras om op gewicht te blijven.

EDIT: Toen mijne nog jonger was en nog meer nodig had met uitzwaren heb ik een poosje Merrie brok gegeven, ook vanwege het hoge eiwit en hier vulde hij snel en mooi van op. Voor altijd vind ik dit geen gezonde brok, maar als je een schraal paard hebt en hij wel nog beweging krijgt, adviseer ik iedereen, merriebrok! :Y)
Pas wel op met eiwitrijk voeren en weinig beweging.
Laatst bijgewerkt door canisia op 10-03-17 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:15

De ene brok is de andere brok niet. Hetzelfde geldt voor muesli. Dus zeggen dat brok beter is dan muesli of andersom is volstrekte onzin natuurlijk.

Is je 3 jarige ook schraal? dan zou je een merrie/veulenbrok of muesli kunnen overwegen ivm het hoge gehalte eiwitten.

Qua creatine heb je al een goede tip gekregen.

Verder is spieropbouw dan een kwestie van training, zolang ze maar voldoende eiwitten binnen krijgen voor spieropbouw.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 06:57

Ik ben ook erg tevreden over Pavo topsport, hoog in goed verteerbare eiwitten, vet, vitamine en mineralen.
In de winter krijgt ze naast onbeperkt hooi 1 schep per dag. Voor de rest geen suplementen meer. Ze zit perfect in haar spieren en vacht.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 08:26

Ik heb gister weer de tandarts laten komen in januari ook in totaal nu 8 tanden of kiezen laten trekken
Dus ja ze zit tegen schraal aan maar mijn gevoel zegt ook zegt ze brok minder smakelijk vind
Zelf ben ik niet heel erg gek van pavo hier in de regio wordt dat troep genoemt

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 08:27

Merrie veulen brok zit standaard suiker in en dat kan ik nu niet gebruiken