Bute kopen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Bute kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 14:13

Mijn paard is al maanden kreupel, op de kliniek zijn allerlei onderzoeken gedaan die mij handen vol geld hebben gekost.
Maar helaas is er geen diagnose gesteld.
De DA weet het niet meer, Ze staat nu op de bute en eindelijk loopt ze weer goed.
Ik heb voor 2 weken mee gekregen de eerste week at ze het echt niet, nu los ik het op in water en doe ik het met een spuitje in de mond.
Nu wil ik eigenlijk nog wel wat bute erbij hebben.
Ze is eindelijk pijn vrij en hoop stiekem dat na ene tijdje bute en haar lichaam normaal gebruiken dat ze weer goed loopt.
Heeft iemand enig idee of je het in het buitenlang ergens kan bestellen.
Ik zag wel dat ABler het verkoopt maar dat zijn korrels, die gaat zij niet eten.

bruintje123

Re: Bute kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:14

Waarom niet nog gewoon bij de dierenarts bij vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:14

Je weet dat van langdurige op buut je paard enorme maagzweren kan krijgen? Of geef je ook omeprazole erbij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:15

Je weet dat bute niet bepaald gezond is voor het lijf op langere termijn?
Second opinion gedaan? Rug gecheckt?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:19

bute altijd in samenspraak met DA, het is slecht voor maag en lever.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 14:20

bruintje123 schreef:
Waarom niet nog gewoon bij de dierenarts bij vragen?

Heb ik gedaan. Dat moet ik ook nog ff afwachten

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:21

Mijn paard heeft járen op Bute gelopen in slechte (winter)periodes ivm artrose.
Hij heeft echter nooit maagproblemen ervan gekregen. En ja, dat is onderzocht.
Dus dat geldt zeker niet voor ieder dier en hangt af van de dosering.

Wanneer je dit gewoon overlegt met je DA geven zij het gewoon, mits ze het ermee eens zijn dat je het gaat geven.
Het paard krijgt een aantekening in zijn paspoort, (die heeft ie als het goed is nu al !!)
Het zat altijd in zakjes, laatste keer kreeg ik het in capsules....3 capsules was 1 zakje.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 14:21

Joolien schreef:
Je weet dat bute niet bepaald gezond is voor het lijf op langere termijn?
Second opinion gedaan? Rug gecheckt?

Alles is gecheckt. Rontgenlogisch is ze helemaal goed. Advies is nu inslapen. Maar daar vind ik het te vroeg voor. Wil nog wel naar een holistisch Da gaan en een thermografie laten maken

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:24

je hebt ook in vloeibare vorm, eigenlijk bedoeld voor IV toedoening. Maar ik krijg sit bij mijn DA omdat 1 zakje eigenlijk te veel is voor mijn paard en ik met de vloeibare versie makkelijker kan doseren en afbouwen (en in de mond spuiten als ze het niet wil eten door de bittere smaak)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:25

Je kunt ook Previcox proberen ipv bute, geen nadelige gevolgen voor de maag, en een pilletje per dag in een stukje appel drukken. Het is goedkoper dan bute (de honden vorm dan, dus een pilletje, tegenwoordig bestaat het ook in paarden vorm, zelfde hoeveelheid bestanddelen maar een stuk duurder).

Hier heeft het bij kreupelheden goed geholpen (hoefzweer etc).

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 19:32

petitparis schreef:
je hebt ook in vloeibare vorm, eigenlijk bedoeld voor IV toedoening. Maar ik krijg sit bij mijn DA omdat 1 zakje eigenlijk te veel is voor mijn paard en ik met de vloeibare versie makkelijker kan doseren en afbouwen (en in de mond spuiten als ze het niet wil eten door de bittere smaak)

Dat is ook nog wel een goed idee. Bedankt voor de tip

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 19:32

Jes schreef:
Je kunt ook Previcox proberen ipv bute, geen nadelige gevolgen voor de maag, en een pilletje per dag in een stukje appel drukken. Het is goedkoper dan bute (de honden vorm dan, dus een pilletje, tegenwoordig bestaat het ook in paarden vorm, zelfde hoeveelheid bestanddelen maar een stuk duurder).

Dat gaat mijn paard ben ik bang niet eten. Die heeft gelijk in de gaten dat er iets in zit

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:51

Jes schreef:

Ook previcox kan maagzweren veroorzaken. Een pilletje van de hond gaat ook niet overeenkomen met een goede dosering voor het paard. Inderdaad even met de DA overleggen. Ik weet niet of danilon verkrijgbaar is In nederland, dat is ook bute, maar ietsje veiliger. Nog steeds risico's, maar ietsje minder dan gewoon buut.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:14

Wat ontzettend naar...

Heb je anders duivelsklauw geprobeerd? Werkt bijzonder pijnstillend ook als je niet precies weet waar 'het' vandaan komt... is homeopathisch, wie niet waagt die niet wint. Stel bute afbouwen duivelsklauw opbouwen?
Is ook nog ontstekingsremmend...
https://www.paardendrogist.nl/product/n ... 104/25369/

Heb het jaren geleden gebruikt bij paard met hardnekkig hoefprobleem.

Sterkte ermee.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 20:44

VanHuisUit schreef:
Wat ontzettend naar...

Heb je anders duivelsklauw geprobeerd? Werkt bijzonder pijnstillend ook als je niet precies weet waar 'het' vandaan komt... is homeopathisch, wie niet waagt die niet wint. Stel bute afbouwen duivelsklauw opbouwen?
Is ook nog ontstekingsremmend...
https://www.paardendrogist.nl/product/n ... 104/25369/

Heb het jaren geleden gebruikt bij paard met hardnekkig hoefprobleem.

Sterkte ermee.

Voor de bute gaf ik haar duivelsklauw maar merkte er niks van. Wil het na de bute wel weer gaan voeren.
Dat eet ze overigens prima op als ik het door het voer doe. Maar zodra er medicatie door heen gaat eet ze het niet meer

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:44

Ik ben juist van de Bute overgegaan naar de NAF Devils Relief in vloeibare vorm. en dit werkt super bij mijn paard!
Hij loopt juist nog beter met de Devils Relief dan op de Bute.
Zo zie je maar, voor ieder paard werkt ieder supplement anders

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:48

Die van mij reageerde niet op bute, maar wel op wietolie. Dit is "gewoon" in de natuurwinkel te koop.
Tenminste de cbd olie wel te verstaan.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 11:50

Vanmorgen uit de stal liep ze ondanks de bute weer kreupel.

Dat de duivelsklauw niet werkt vind ik ook niet verwonderlijk. Ze is echt wel behoorlijk (stok) kreupel.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 11:50

sneeuwpop schreef:
Die van mij reageerde niet op bute, maar wel op wietolie. Dit is "gewoon" in de natuurwinkel te koop.

en wat mankeerde je paard. En hoeveel gaf je dan

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:09

sweetheart schreef:
Jes schreef:

Ook previcox kan maagzweren veroorzaken. Een pilletje van de hond gaat ook niet overeenkomen met een goede dosering voor het paard. Inderdaad even met de DA overleggen. Ik weet niet of danilon verkrijgbaar is In nederland, dat is ook bute, maar ietsje veiliger. Nog steeds risico's, maar ietsje minder dan gewoon buut.

Previcox en de paardenvariant Equioxx zijn Firocoxib. Firocoxib is een selectieve COX-2-remmer, wat betekent dat het voor maag darmen veel veiliger is dan bute. Previcox is zeker wel te doseren voor een paard door de pil in stukjes te snijden (de dosering firocoxib is voor een paard veel lager dan voor een hond, dus wel heel zorgvuldig rekenen), dus als je er aan kan komen is het een heel goede optie. Helaas mag een dierenarts geen Previcox voorschrijven aan een paard, omdat de paardenvariant Equioxx bestaat (hetzelfde medicijn, dus net zo goed, maar een stuk duurder). Hoe dan ook, Firocoxib zou sterk mijn voorkeur hebben, zeker als je langer moet gebruiken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:40

koetjeboe schreef:
Vanmorgen uit de stal liep ze ondanks de bute weer kreupel.

Dat de duivelsklauw niet werkt vind ik ook niet verwonderlijk. Ze is echt wel behoorlijk (stok) kreupel.

wat erg!Heeft ze iets raars gedaan dan?Of haal je haar zo van stal?
Zijn de pezen gecheckt?
Je kunt bute per kilo kopen bij alibaba,wel even bij een lab laten kijken of het wel bute is.
Phenybutazone.
Nee,gezond is het niet,mijn paard kreeg na een dag als last van zijn maag.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:45

Als op foto's niks te vinden is, pezen zijn gecheckt en je weet zeker dat het niet neurologisch is, dan wordt er iets in het bewegingsapparaat over het hoofd gezien... Heb je er al eens een fysio bij gehad?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:00

koetjeboe schreef:
sneeuwpop schreef:

en wat mankeerde je paard. En hoeveel gaf je dan

Dierenartsen kunnen het ook niet goed vinden. Bij 2 klinieken geweest.
Ergens in de bekken een probleem. Loopt niet onregelmatig, maar rijden gaat niet. Zie dat hij met longeren soms uit ongenoegen bokt en met de wietolie was dat over.

Druppeltjes moet je opbouwen en verschilt erg per paard. Die van mij van ruim 170 zat op 10 druppels per dag. Begin met 3druppels ofzo en steeds om de dag met 1 druppel verhogen. Beetje kijken wat het doet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:07

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 18:58

Mizora schreef:
Je kunt buut bij abler kopen, gemakkelijk samen te bestellen met de omeprazol.

http://www.abler.com/anti-inflammatory/abbutazone

dat zijn korrels die krijg ik er niet in.
Maar mijn da belt net ze gaat op de doxicyline kijken of ze daar op reageert of ze misschien lyme heeft.
In die tijd mag ik geen bute geven omdat ik dan niet zie of het wel werkt en hij wilde als het niet werkte zo weer bute mee geven