Beenbeschermen bij leucocytoclastische pastern vasculitis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SimoWesco

Beenbeschermen bij leucocytoclastische pastern vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 10:34

Hallo, Ik ben op zoek naar de juiste beenbeschermer voor bovengenoemde aandoening. We kregen als advies mee van kliniek Utrecht om buisverband te gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee, zo ja hoe weet je wat juiste maat is e.d. Aangezien het been eigenlijk totaal geen daglicht meer mag hebben is het best moeilijk om hier een goede oplossing voor te vinden. We gebruiken nu een sok van Hidez, maar eigenlijk is deze voor gebruik in rust, op stal. Ook als je gaat rijden zullen we een oplossing moeten hebben voor het daglicht, we weten ook niet hoe dit op te lossen. Er speelt ook mee dat we het been niet verder willen irriteren dus is niet echt makkelijk. Ik hoor heel graag tips!

Horseware

Re: Beenbeschermen bij leucocytoclastische pastern vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:19

Ik gebruikte equilibrium close contact chaps in de wei en op stal een bandage met een springschoen eronder. Buisverband gebruikte ik met rijden met daar overheen peesbeschermers anders zakt het af. Verder gebruikte ik het niet want ze zijn zeker niet 100% uv werend!