Eerst een klein stukje over mijn paard: Hij is een 9 jarige KWPN'er ruin. Ik heb hem 4 weken geleden verhuisd. Op zijn eerste stal kwam hij iedere dag een uur in de stapmolen en als het weer het toeliet ook in de paddock (3-4 uur). Op zijn nieuwe stal is er geen stapmolen en zijn er minder paddocks beschikbaar waardoor hij maar 1-2 uur per dag buiten komt. Op zijn eerste stal reed ik hem ongeveer 3 dagen in de week (hij stond ver weg en meer tijd had ik niet). Nu op zijn nieuwe stal heb ik een bijrijder dus is er 7 dagen in de week bij hem. Ik bouw het rijden wel rustig op naar meerdere dagen in de week..
Sinds 3 weken heeft hij 2 dikke achterbenen. Het vocht zit achter in de peesschede en in de kogel. In eerste instantie dacht ik dat het stalbenen konden zijn. Omdat hij natuurlijk een stuk minder beweging heeft. Het vocht trekt er ook snel uit na een paar minuten stappen. Maar nadat ik langer dan 20 min met hem bezig ben geweest (rijden, longeren of zelfs aan de hand stappen) worden zijn benen weer snel dikker.. Hij loopt niet kreupel en zijn benen zijn niet warm. De ene keer is zijn linker been dikker en de andere keer zijn rechter been.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Bedankt
!
Hij zei dat ik het ook nog even aan kon kijken omdat hij het gevoel had dat er niks ernstigs aan de hand was omdat het niet op een blessure wees. Omdat ik graag wil weten of iemand hier al eerder ervaring mee heeft gehad start ik dit topic. Dus ik zou graag daar een reactie op hebben als iemand ervaringen hiermee heeft of een idee heeft wat dit zou kunnen zijn?