Phytonics.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Phytonics.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 15:13

Aangezien het nog best prijzig is, maargoed, alles voor het paardje..
Vroeg ik me af, of iemand evaringen heeft over de Micro Compositum én de Detox Comp van Phytonics?

xMalibu

Re: Phytonics.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:17

Ik heb hele goede ervaringen met de detox comp, pony had problemen met de afvoer van afvalstoffen en dit heeft super geholpen!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:24

Ik heb goede ervaringen met verschillende proodcuten van Phytonics, ook met de Detox Comp. Bij mij zijn ze altijd voorgeschreven door een dierenarts van Den Hoek of iemand die daar was opgeleid. Persoonlijk zou ik het niet gebruiken zonder consult.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 15:26

Kendra schreef:
Ik heb goede ervaringen met verschillende proodcuten van Phytonics, ook met de Detox Comp. Bij mij zijn ze altijd voorgeschreven door een dierenarts van Den Hoek of iemand die daar was opgeleid. Persoonlijk zou ik het niet gebruiken zonder consult.

Dat ben ik ook niet van plan nee.. :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 16:04

Ik bedacht me alleen, dat ik nog een dicht flesje heb staan van Puur Detox Comp.
Kan deze dan ook in combinatie met de Micro Comp van Phytonics?

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:08

Ik gebruik de Micro Comp van Phytonics. Mijn merrie heeft vaak last van haar darmen en ik merk wel dat het met dat spul 1x per dag door haar eten rustiger is.
Heb het op aanraden van de dierenarts omdat er uit haar bloed geen afwijkingen kwamen en dus dit kon proberen puur voor de vertering van haar eten. Ben er wel tevreden over.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:14

Ik heb phytonics via Den Hoek gekregen voor mijn paard.
Vond de detox een stuk beter werken dan de detox van Puur.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:18

De detox van Puur ken ik alleen bij het paard van iemand anders, daar vond ik het verschil niet heel groot, maar ik weet niet of die mensen de rest van hun beleid (met name voer) goed hadden aangepast. Bij onze pony's heb ik goede verbetering gezien met de Phytonics Detox. Onze shet schuurde zich een ongeluk; we vermoedden zomereczeem, maar bleken afvalstoffen te zijn. Mijn ruin heeft af en toe een kuurtje Micro Comp; zijn darmen kunnen niet zo goed tegen voerwisselingen. Hoe voorzichtig we ook zijn met het opbouwen van gras, hij blijft daar toch op reageren. Met de Micro Comp kan ik hem goed ondersteunen.

Overigens gebruik ik deze spullen alleen na consult bij Den Hoek (en hebben we inmiddels al meer gehad dan alleen de Detox en Micro Comp...)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 15:47

Nu kom ik echt iets geks tegen, waardoor ik denk ik toch voor de Puur! kies hoor.

Je hebt de Detox van Phytonics, die is 50 ML voor €23.95
En je hebt de Detox van Puur! die is 100 ML voor €24.95

Scheelt voor 1 euro gewoon de helft qua inhoud.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:59

Je moet kijken wat voor merk voor jou paard werkt.
Dat verschilt ook nog weleens door bv de samenstelling.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 16:20

Stamper schreef:
Nu kom ik echt iets geks tegen, waardoor ik denk ik toch voor de Puur! kies hoor.

Je hebt de Detox van Phytonics, die is 50 ML voor €23.95
En je hebt de Detox van Puur! die is 100 ML voor €24.95

Scheelt voor 1 euro gewoon de helft qua inhoud.

Je moet niet alleen naar de prijs kijken maar ook naar hoeveel je moet gebruiken ervan.
Van de puur moet je volgens de voorschriften 2x zoveel voeren als van de Phytonics,
Dus met beide flesjes doe je ong even lang.
Kortom, dan kosten ze uiteindelijk ook ongeveer even veel

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:41

Mensen roepen zo snel dat iets duur is, maar kijk eens wat je kwijt bent per dag...
Bij product x geef je 1x daags een klein schepje (waaruit mijn inziens blijkt dat het dus een hoog geconcentreerd product is waar weinig vulstoffen in zitten) en bij product y geef je bijvoorbeeld 4 grote scheppen per dag (waarbij ik me ga afvragen, waarom zo veel?)

Verder hele goede ervaringen met Phytonics

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 14:24

missK schreef:
Mensen roepen zo snel dat iets duur is, maar kijk eens wat je kwijt bent per dag...
Bij product x geef je 1x daags een klein schepje (waaruit mijn inziens blijkt dat het dus een hoog geconcentreerd product is waar weinig vulstoffen in zitten) en bij product y geef je bijvoorbeeld 4 grote scheppen per dag (waarbij ik me ga afvragen, waarom zo veel?)

Verder hele goede ervaringen met Phytonics

Klopt, vaak is goedkoop ook duurkoop.
Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn!
Maar ik vind het fijn spul, en als je ziet dat ze maar weinig nodig hebben, tja.... Waarom niet?

Ik ben nu aan het kijken voor glucobalance van Phytonics.
Pony staat nu even op de kliniek, dus wil het daarna gaan geven eigenlijk.
Maar wil hierover ook gaan overleggen met de DA, wat verstandig is e.d.

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:22

Phytonics gluco balance werkt hier super. Voor een pony met IR en paard met cushing. Heb meerdere producten van Phytonics en dieren en ik zijn er heel erg blij mee. Puur is ook heel goed merk. Je moet kijken wat het beste bij je past qua prijs en hoe het product bevalt. Beide merken zijn goed inzetbaar. In ieder geval veel succes, sterkte en plezier met je paardje.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 07:00

Phytonics GlucoBalance werkt inderdaad als een tierelier!
Hier vorig jaar gegeven aan mijn merrie toen ze voor het eerst in haar 9 jarig leven heel licht hoefbevangen is geworden (wegens slecht weidebeheer pensionstal bleek achteraf) en ze knapte er gaandeweg echt door op.
Afgelopen week even een dipje gehad na enkele middagen na elkaar enkele uurtjes weidegang, waarbij ze weer stijver en korter liep => had nog een restje GlucoBalance in de kast staan => beginnen voederen en na 3 dagen duidelijk weer soepeler en minder opgeblazen paard!

Hier vanaf nu standaard dus GlucoBalance van zodra er periodes zijn dat ik ze in de wei (zou kunnen) la(a)t(en)!

Samantha_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:35

Vraagje, die phytonics Glucobalance klinkt interessant voor mijn paard, maar ze is nogal een niffy met eten van poeders en zo. Je krijgt er moeilijk iets in van dat, terwijl ze juist een grote lekkerbek is met alles wat gras en brokjes (die laatste krijgt ze dus niet vanwege haar volslankheid).

Hoe kan ik het het beste aanbieden zodat ze het niet laat staan?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:41

Beetje natmaken door de brok roeren...ik denk dat ze het wel lekker vind, smaakt volgens mij ook prima.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:02

Ik gebruik op dit moment de detox van phytonics vanwege een allergie die hij in het land heeft opgelopen. Na paar dagen zie ik al resultaat van er niet aan mogen komen tot nu gewoon er weer aan mogen komen. en ondersteund met immuboost om zijn weerstand even een boost te geven om de zooi uit zijn lijf te laten komen.

Het is niet voor niks dat je puur gewoon kan kopen en een aantal producten van phytonics niet

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:07

Bij de koopjesdrogisterij zijn deze producten best betaalbaar. Vaak zijn ze ook zuinig in gebruik.

Als ik op de site van phytonics kijk staat puur daar ook bij. Zou het van dezelfde fabrikant komen? Dan kun je natuurlijk mailen met je vraag. Als ik detox geef, geef ik 4 dr. Per dag en zie al resultaat. Heb ook cox comp. Van groene os. Bij 1/3 van de dosering al goede pijnstilling. Heeft een hoop metacam bespaard bij mijn pony met peesblesure.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 09:20

Horsefitshop bestel ik de glucobalance. Ik heb eem 25% kortingscode die tot eind december geldig is, en meerdere keren te gebruiken is, + gratis verzendkosten. Dus is voor mij nog goedkoper als bij koopjesdrogist! ;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:28

Die kon ik nog niet. Ga ik ook eens op kijken

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:35

Wat een goede tip van de Horsefitshop! Als ik op hun site kijk zijn alle producten (dus ook Phytonics en Puur) 3 halen, 2 betalen!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 12:56

De kortingcode staat ook niet online. :)

Je krijgt een flyer bij he bestelling. :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 12:57

Glucobalance kan ik die ook geven op het moment dat ze nog niet op het gras staat? :oo

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:04

ik heb de Phytonics destijds gebruikt voor mijn inmiddels overleden hond, werkte destijds prima.