schrapen met het opzadelen

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_AnnelotD

schrapen met het opzadelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-17 18:45

hee,

Andorra schraapt altijd als ik het zadel op haar rug leg. Ik weet dat ze haar rug vast heeft gehad( is opsteopaaht bij geweest, krijg ze oa medicijnen en behandelingen voor) maar dit schrapen, dat is iets van de laatste tijd. Met vaste rug, nooit gedaan. Nu heeft ze medicijnenen, en is ze (gelukkig) heel energierijk, maar dit schrapen is er dus bij gekomen. Zadelmaker is er ookal bij geweest, en het zadel is gewoon goed, past prima :)Porbeert ze me duidelijk te maken dat het haar zeer doet ofzo? of is dit gewoon verwend gedrag? :P
Laatst bijgewerkt door _AnnelotD op 04-03-17 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Proud to be in possession of the most beautiful horses in the world, Andorra & Hailey Fox <3 :D

little_birdy

Re: schrapen met het opzadelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:46

Ik mis de zadelmaker in je verhaal :)

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-17 18:49

little_birdy schreef:
Ik mis de zadelmaker in je verhaal :)

Changed it :)

Proud to be in possession of the most beautiful horses in the world, Andorra & Hailey Fox <3 :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:55

Kijk , kan dan ongeduldig zijn dat ze daarom schraapt , hoe is ze met rijden geeft ze geen pijn aan ?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:14

Wat doe jij als ze schraapt? Geef je aandacht? Via praten (of mopperen), draai je je naar haar toe? Heel vaak is het namelijk aandacht vragen omdat bijna iedereen aandacht geeft dan. En negatieve aandacht is ook aandacht natuurlijk.

fotoshoot van mijn knappe ventje !!

[ITP] hop hop hop quarter in galop, dankzij emdr!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:18

Mijne doet dat ook, heb haar nu ongeveer 2 maanden. Zadel betekend activiteit en dan wil ze graag aan het werk (zadel en rug ook laten controleren, niets aan de hand). Ik besteed er gewoon geen aandacht aan, ook geen negatieve (roepen, been aanraken of wat dan ook) en het wordt telkens een beetje minder.

Ze doet het erger als de staldeur naar buiten openstaat of als ze niet vaststaat in de stal tijdens het zadelen.

Wegkwijlen bij schattige Nederlandse Hangoordwerg konijntjes?
Volg NHDtjes van Karli op Facebook & Instagram!

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-17 07:44

little_birdy schreef:
Kijk , kan dan ongeduldig zijn dat ze daarom schraapt , hoe is ze met rijden geeft ze geen pijn aan ?

wat zie jij onder pijn aangeven?

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-17 07:52

SparkYY_8 schreef:
Mijne doet dat ook, heb haar nu ongeveer 2 maanden. Zadel betekend activiteit en dan wil ze graag aan het werk (zadel en rug ook laten controleren, niets aan de hand). Ik besteed er gewoon geen aandacht aan, ook geen negatieve (roepen, been aanraken of wat dan ook) en het wordt telkens een beetje minder.

Ze doet het erger als de staldeur naar buiten openstaat of als ze niet vaststaat in de stal tijdens het zadelen.

als ik met het zadel / hoofdstel aankom draait ze zich altijd om en gaat ze achterin de stal staan. Ik krijg dan altijd het gevoel dat ze er juist geen zin in heeft?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:23

_AnnelotD schreef:
SparkYY_8 schreef:

als ik met het zadel / hoofdstel aankom draait ze zich altijd om en gaat ze achterin de stal staan. Ik krijg dan altijd het gevoel dat ze er juist geen zin in heeft?

Ik zou misschien toch eens een second opinion vragen bij een zadelmaker als ik jou was. Onze merrie deed dit ook en bleek toch echt pijn te hebben van het zadel.

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie