Het voer wat ze momenteel krijgt:Circa 5:45 - Portie hooi (veel)
Rond 8:00 naar buiten in de paddock - Hooikliko gevuld met hooi (slowfeeder)
Rond 17:00 naar binnen - Bodempje Cavalor FiberForce
18:00 - Portie hooi (veel)
21:30 - Hooi (extra veel)
Ze krijgt nu dagelijks de volle dosis GastroGard tegen de maagzweren. Op aanraden van de dierenarts hebben we het krachtvoer iets omlaag geschroefd, hiervoor kreeg ze een schep Cavalor FiberForce per dag. Nu twijfel ik of ik op dit voer moet blijven of dat er misschien een voer is wat nog extra bescherming voor de maag biedt. Het gaat om een pony die vrij snel stress heeft en dit is ook één van de factoren dat ze maagzweren heeft. Op dit moment krijgt ze als supplement ook Merrie Support omdat ze met de hengstigheid best vervelend wordt. Vorig jaar ben ik overgestapt op de Cavalor omdat ze op de basisbrok van stal (Havens Conditiebrok) ontzettend heet werd. Ze heeft het hier erg goed op gedaan, totdat ze maagzweren kreeg. Sindsdien begon ze selectief te eten en hoefde ze de Cavalor niet meer. Gisteren heb ik 2 handjes gegeven om te kijken hoe ze dit nu eet en dat ging er gelukkig weer smakelijk in. Nu twijfel ik om op de Cavalor te blijven (heb hier nog 8kg van liggen) of dat ik over ga stappen op voer met extra maagbescherming. In de zomer (vanaf mei ongeveer) gaan ze 24/7 de wei op, daar krijgen ze ook hooi bijgevoerd.
Iemand tips wat ik het beste kan voeren aan deze pony? Het is een pony die snel stress heeft en daardoor best wel pittig wordt, dus sportbrok wordt niks
Na de kuur GastroGard moet ik van de dierenarts een maagsupplement bij gaan voeren, hij raadde Ekygard aan.