Blessure aan het scutum

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daniellezep

Blessure aan het scutum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 22:00

hi allemaal,

Mijn paard heeft momenteel een blessure die niet zo vaak voorkomt heeft de dierenarts aangegeven.
Ook kan ik er bijna niets over vinden op google ofzo en maak mij er best wel ongerust over.
Nu ben ik benieuwd of er toch mensen zijn die hier ervaringen mee hebben en hopelijk positieve verhalen uiteraard.

Er blijkt na rontgen's en echo's dat er een reactie is op de bandjes van het scutum bij het kroonbeen.
Aan het scutum zitten weer de diepen buigpezen vast ed. Gelukkig is daar niets mis mee maar dus wel met de bandjes die het scutum aan het kroonbeen verbinden.

Hij moet nu 6 weken rust en ik moet per dag kwartier met hem stappen en daarna hopen dat het beter is. Mocht dit niet zo zijn gaat de DA het proberen in te spuiten maar omdat deze plek nogal moeilijk bereikbaar is, is hier geen garantie op te geven omdat we dan maar moeten hopen dat het op de juiste plek terecht komt.

Nou om lang verhaal kort te maken zijn er mensen die dit kennen of ervaringen mee hebben?
Elke info is eigenlijk welkom. Ik hoor het graag!