Ik wil even graag jullie tips/mening.
Mijn paardje en ik hebben nogal een vervelende winter, nog steeds zelfs.
Het zit zo; ze heeft al langere tijd een scheur in haar (links)voorhoef. Nu wordt deze elke keer weg gevijld dus dan krijgt ze weer een rare inham, maar goed als het maar helpt.
Nu had de hoefsmid begin dec haar iets korter gezet in de hoop dat die er eindelijk uitgaat.
Alleen wanneer zij kort staat is ze dus ruim 4 weken uit de running gaat. (echt kreupel dus)
Ze gaat om de 8 weken naar de smid want buiten die scheur heeft ze ook "platvoeten" voor.
Ondertussen heeft ze aan de zelfde hoef ook nog eens een beetje rotstraal gehad en een hoefzweer.
Nu heb ik ook nog de pech dat ze toen het wat beter ging, gek deed, zichzelf verstapt en een shouderblessure er aan over hield. (zelfde kant, linksvoor!) Sinds deze week loopt ze rechtsachter ook niet lekker (hoefzweer??)
Ik had het laatst over hoefijzers met de smid. Wij zijn beide van mening dat als het niet hoeft, niet doen. Paard heeft ook nog nooit ijzers gehad. Achter hoeven zien er normaal en sterk uit.
Gezien de recentelijke drama en gevoeligheid vraag ik mij dus af wat nu een goede beslissing is.
Hebben jullie tips? meningen? Ervaringen?