Ik heb mijn paard nu ruim 2,5 jaar, en ze wordt zolang ik haar al heb natuurlijk bekapt. Net zoals bij mijn vorige paard, waarbij dat perfect beviel. Reed altijd veel buiten, op straat, in de berm, zandpaden maakte niets uit, liep nooit geen pas gevoelig.
Maar zij loopt nu al vanaf het begin gevoelig, dacht eerst dat ze moest wennen, maar na 2,5 jaar moet dat toch een keer over zijn.
Hier in de buurt is veel asfalt en ruwe bermen, waardoor dr voeten nog extra slijten. Ik kan dan ook niet op het asfalt draven(loopt ze op eieren), of een zandpad met wat steentjes is in stap een heus obstakel.
Nu heb ik al talloze soorten hoefschoenen geprobeerd, maar geen enkele blijft zitten, en als ze blijven zitten schuren ze weer, zelf met een sok of speciale bescherming zoals een gaiter. Zelf een paar helemaal op maat laten maken (floatingboots) maar ook die trapte ze uit. Met hoefschoenen heb ik het nu echt helemaal gehad..
Ik wil al zolang ik haar heb endurance wedstrijden starten, (ja hoop geduld, al 2,5 jaar aan het wachten
) maar dit heeft nog steeds niet gekund ivm haar voeten. Die overigens verder wel gewoon netjes zijn, ze scheuren niet en zijn niet zwak of slecht. Wel heeft ze een hele dunne hoefwand, wat het beslaan lastig maakt, een standaard ijzer met normale hoefnagels past niet, of nauwelijks (grote kans op vernagelen)
Ik zit nu toch sterk te twijfelen of ik (als anti ijzer mens) mijn paard anders toch maar moet laten beslaan, evt met kunststof beslag.
Hoop dat jullie mee kunnen denken met mij, en misschien nog andere goede opties weten buiten beslaan om?