Spieren ondersteunen vitamine e geven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_LiliM_

Spieren ondersteunen vitamine e geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 22:58

Hoi hoi!

Ik ben op zoek naar ervaringen met het geven van vitamine e.
Welk merk geven jullie en waarom?
Ik ben echt benieuwd heb zelf nog nooit eerder supplementen gevoerd :o dus wil wel weten of er voor/nadelen aan zitten.
Ik wil het zelf vooral gaan geven omdat ik mijn pony nu aardig in training heb en d'r spieren wil ondersteunen.
Ik hoor graag van jullie:D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Spieren ondersteunen vitamine e geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:01

Mijn dierenarts raad chevivit aan.
Dit omdat volgens hem vit e wanneer het met zonlicht in aanraking komt snel in kwaliteit achteruit gaat. In dit supplement zit ook selenium wat de opname bevordert.

Een bloedtest wees uit dat mijn welshje enorm verhoogde spierwaarden had, waarschijnlijk dus door vit e gebrek. Ze had toen ook amper bespiering. Enkele maanden met dit supplement en ze was weer een mooie volle ronde pony! En bovendien een stuk vrolijker nu ze geen spierpijn meer had. :=

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:13

Gypsy schreef:
Dit omdat volgens hem vit e wanneer het met zonlicht in aanraking komt snel in kwaliteit achteruit gaat. In dit supplement zit ook selenium wat de opname bevordert.

Een bloedtest wees uit dat mijn welshje enorm verhoogde spierwaarden had, waarschijnlijk dus door vit e gebrek. Ze had toen ook amper bespiering. Enkele maanden met dit supplement en ze was weer een mooie volle ronde pony! En bovendien een stuk vrolijker nu ze geen spierpijn meer had. :=

Hier moet je enorm voorzichtig mee zijn. Paard heeft maar heeeeel weinig selenium nodig. Als je selenium geeft aan een paard wat hier geen tekort in heeft is het al heel snel giftig. Dit dus niet geven als je paard geen tekort heeft!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:34

Chevivit is inderdaad wel een goed product, ook handig doseerbaar door het pompje en doordat het vloeibaar is gaat er ook niets verloren (tov poedervorm). Na 4 dagen merkte ik reeds verschil bij mijn paard. Wel opletten, sommige paarden kunnen er wel hyper op reageren.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:16

Niet in die hoeveelheden ryukapple. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:12

Ik geef ook chevivit maar niet dagelijks.
Meestal drie keer per week een pompje.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:22

Ik voer de poeder Vit E van PharmaHorse. Hierbij weet je zeker dat er geen rommel in zit + geen selenium. Als je geen bloedtest hebt gedaan, zoals ik, zou ik zeker kijken naar zonder selenium. Dit omdat teveel selenium giftig is.

Ik voer het nu het tweede jaar, heel tevreden mee. Ik begon het met voeren omdat paard in de winter vaak ontzettend veel moeite had met los komen tijdens rijden, duurde soms wel drie kwartier. Nadat ik dit gaf was het 10x beter. Ik voer het de hele winter door. Zodra ze op het gras gaat stop ik ermee totdat ze weer van het gras af gaat. Bevalt prima :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:25

ryukapple schreef:
Gypsy schreef:

Hier moet je enorm voorzichtig mee zijn. Paard heeft maar heeeeel weinig selenium nodig. Als je selenium geeft aan een paard wat hier geen tekort in heeft is het al heel snel giftig. Dit dus niet geven als je paard geen tekort heeft!!

Ja, dat klopt. Echter zijn de hoeveelheden verwaarloosbaar wanneer het paard niet op zijn bovengrens zit.
Echter is het wél verstandig om dit met een BlOz te controleren.

Daarbij hebben veel paarden tegenwoordig eerder een te kort aan selenium dan te veel selenium. Dit komt omdat er in de bodem bijna geen selenium meer zit.

Hier heb ik persoonlijk ervaring mee gekregen, na BlOz te verrichten bij mn eigen paard.
Hierdoor voer ik nu Vit e+ Selenium op maat.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:29

Mijn pony is een paar weken geleden spierbevangen geworden en sindsdien geef ik hem nu magnesium en vitamine E met selenium van pharmahorse ik voer het zelf te kort om er een oordeel over te geven maar ik heb zelf voor pharmahorse gekozen omdat het 100% suikervrij is. Laatst heb ik met een winactie op facebook een fles van NAF de M fit gewonnen. Als mijn pot van pharmahorse op is gaat die open en ga ik die ook eens testen

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:30

Wat is BlOz?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:31

PanamaD schreef:
Wat is BlOz?

bloedonderzoek denk ik

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:37

Ik voer ook vitamine e. Van horseflex. Mooi product zonder poespas. Gaf het eerst aan mijn oude merrie om haar soepel te houden en nu aan mijn 2,5 jarige om te ondersteunen bij de opbouw.
Paarden hebben er veel minder spierpijn van en Ze zien er mooi van uit!

_LiliM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 12:57

Ik heb vitamine e van pharmahorse aangeschaft gisteren ben erg benieuwd naar het resultaat :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:46

Ik voer het ook, mijn pony loopt voor geen meter zonder.
Ofwel hij heeft het gewoon nodig.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:04

Als het paard last heeft van verzuring na een flinke training kun je ook Neutradex geven. Dit helpt het melkzuur goed af te voeren uit de spieren vandaan.