Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
). Ik reed met mijn vorige merrie rustig een M2 proef op klei, gras, natte ondergrond. Ook voltes in galop van 8 meter. Ging perfect. Juist met ijzers en stiften liep ze een stuk beroerder. Maartje1990 schreef:Hoefschoenen mag volgens mij bij springen wel? Er zijn modellen waar je schroeven in kunt draaien
Edit: ja dus, met springen mag het wel https://www.knhs.nl/media/8766/wijzigin ... riemen.pdf
Billy20 schreef:Raar. De wedstrijden zijn hier altijd op gras. Ik zal in het voorjaar eens gaan oefenen om te ervaren hoe het gaat zonder ijzers. Vind het alleen zelf een beetje eng in de galop.
Billy20 schreef:Raar. De wedstrijden zijn hier altijd op gras. Ik zal in het voorjaar eens gaan oefenen om te ervaren hoe het gaat zonder ijzers. Vind het alleen zelf een beetje eng in de galop.
Ik zou geen risico nemen op glijpartijen als je er zelf niet zeker van bent. De schade die je oploopt als het wel misgaat (niet alleen eventuele verwondingen, maar ook in het vertrouwen) zou voor mij veel zwaarder wegen dan een paar maanden een ijzertje eronder. En ik zou geen zin hebben om steeds de weerberichten in de gaten te houden, op wedstrijd bezig te zijn of de bodem wel goed genoeg is enz. Ik weet van mezelf dat ik dan niet lekker zou starten. Maar dit zal per persoon verschillend zijn. Aan jou om te beslissen wat voor jou het belangrijkst is.