Vinden jullie ook niet dat er zoveel verschillende soorten voedingssupplementen bestaan? Moet je bijvoeren of niet, zo ja wat moet je dan kiezen?? Hoe weet je of een paard te kort komt aan bepaalde vitamines of mineralen?
Mijn situatie:
Ik heb een haflinger ruin van 10 jaar. Zomer op de wei, winter op stal en paar uur op een dag buiten.
Heeft zomereczeem!!
Rustig in omgang, soms gekke bui. Tijdens rijden stressig / raar gedrag..
Krijgt in winter paar handjes basis muesli of brok. Zomer alleen na het rijden paar handjes basis muesli of brok. Ook peentjes, brood etc. Wordt wel snel heet van haver, biks etc.
Wat ik nu al geef:
- Vooral in zomer een zoutliksteen die erg lekker is!! (Heel snel op)
- Zonnebloemolie 1 eetlepel (supermarkt 2 euro), vorig jaar had hij een beetje een slechte wintervacht, dit jaar ziet hij er 100x beter uit!
- Nu zit ik te denken, welk voer is slim voor zijn zomereczeem, ik wil Marstall Eczema gaan proberen. http://www.marstall.nl/producten/plus-l ... egory_id=6
- Komt hij mineralen of vitamines te kort? Zo ja wat is altijd slim om bij te voeren omdat die niet zoveel krachtvoer krijgt.
- Stressig / raar gedrag, magnesium voeren? Voor altijd? Want als je stopt komt het ''pittige'' gedrag weer naar boven of eerst een osteopaat langs laten komen?
Graag hoor ik jullie meningen hier over!