Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lotte_Wessel schreef:Ikzelf heb een pony van ongeveer 1,43m en haal voor hem 2 balen hooi (a 25kg) per week en dat gaat er ook echt wel door. Hij krijgt zoveel als hij op kan en heeft hooi op de grond en in een net. Hij heeft dus eigenlijk onbeperkt gezien het feit dat hij het nooit allemaal op eet. Hij staat van 8u 's ochtends tot 5u 's avonds buiten en hooi is in de stal dus zou hij in stal staan gaat er nog een extra baal per week door. Mijn pony krijgt hiernaast ook 2x per dag hard voer. Zou toch wel rekenen op ongeveer 50kg hooi per week dat er door gaat.
Salora schreef:Lotte_Wessel schreef:Ikzelf heb een pony van ongeveer 1,43m en haal voor hem 2 balen hooi (a 25kg) per week en dat gaat er ook echt wel door. Hij krijgt zoveel als hij op kan en heeft hooi op de grond en in een net. Hij heeft dus eigenlijk onbeperkt gezien het feit dat hij het nooit allemaal op eet. Hij staat van 8u 's ochtends tot 5u 's avonds buiten en hooi is in de stal dus zou hij in stal staan gaat er nog een extra baal per week door. Mijn pony krijgt hiernaast ook 2x per dag hard voer. Zou toch wel rekenen op ongeveer 50kg hooi per week dat er door gaat.
25 kilo zijn dat de kleinste baaltjes?
Ik heb echt de allerkleinste. De 3 a 4 euro pakjes zeg maar haha
Denk dat de mijne ietsjes groter zijn, haal er ongeveer 9 plakken vanaf en de mijne eet ongeveer 3-4 plakken per dag afhankelijk van hoe hongerig hij is.
). Marjoow schreef:Eigenlijk zou een paard 24/7 toegang moeten hebben tot ruwvoer. Als je paard snel te dik word, voer je een laag kwaliteit ruwvoer, een paard dat juist aan mag komen voer je juist hogere kwaliteit. Hiervoor heb je de voedingswaardes nodig, dus moet je eigenlijk je hooi laten checken op kwaliteit en wat er nu echt in zit.
Koper schreef:Marjoow schreef:Eigenlijk zou een paard 24/7 toegang moeten hebben tot ruwvoer. Als je paard snel te dik word, voer je een laag kwaliteit ruwvoer, een paard dat juist aan mag komen voer je juist hogere kwaliteit. Hiervoor heb je de voedingswaardes nodig, dus moet je eigenlijk je hooi laten checken op kwaliteit en wat er nu echt in zit.
Ik hoop dat je lage/hoge voedingswaarde bedoelt. De kwaliteit mag natuurlijk nooit laag zijn.