Lymfangitis/einschuss - badedas? Isobetadine? uierzalf?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita18

Lymfangitis/einschuss - badedas? Isobetadine? uierzalf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 19:46

Dag bokkertjes,

Mijn paardje van 21 heeft last van lymfangitis. (het ergste is ondertussen voorbij)
Door zijn stalbandage blijft zijn onderbeen slank, soms nog wat dikker aan de sprong maar na bewegen slankt dit ook volledig. De DA heeft de vochtafdrijvende middelen, antibiotica, ontstekingsremmers,... ondertussen beeïndigd omdat het nu een stuk beter is. Hij heeft me verder nog aangeraden om zijn been dagelijks te ontsmetten met habitane of isobetadine en hem iedere dag te laten lopen.

MAAR

Hij heeft nog steeds last van korstjes en zijn huid is nog wat week waardoor wondjes snel ontstaan. (al is dit al veel beter nu)
Op dit moment staat hij met een stalbandage en gaat hij iedere dag naar buiten + ik was zijn been dagelijks met isobetadine.

Ik had in verschillende topics gelezen dat sommige het einschuss been wassen met 'badedas' en dat dit enorm goed zou werken tegen de korsten. Nog mensen goeie ervaringen hiermee? Zoja, waar kan ik dit vinden? Ben al in alle winkels gaan kijken en vindt het nergens. Ook online vindt ik de classic badedas niet.
Ik had ook gelezen dat veel mensen gebruik maken van uierzalf? Helpt dit ook goed?

Alle raad is welkom! :j

Groetjes

hoogendroog

Re: Lymfangitis/einschuss - badedas? Isobetadine? uierzalf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:53

Kruidvat heeft het hier gewoon in de winkel staan. Zag het vandaag ook bij de Emte staan.

Nikita18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 19:54

hoogendroog schreef:
Kruidvat heeft het hier gewoon in de winkel staan. Zag het vandaag ook bij de Emte staan.

Ben vandaag nog bij het kruidvat gaan kijken... hadden ze nog nooit van gehoord. (ben wel van België)

Nikita18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 20:09

Nikita18 schreef:
hoogendroog schreef:

Ben vandaag nog bij het kruidvat gaan kijken... hadden ze nog nooit van gehoord. (ben wel van België)

https://www.bol.com/nl/p/badedas-classi ... country=BE
Is het deze misschien?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:10

Yep dat is 'm.

Nikita18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 20:13

hoogendroog schreef:
Yep dat is 'm.

dankjewel! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:00

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:13

Stoppen met wassen en smeren als de huid al week is. Probeer eens een stable boot van Equimed AG. Die zorgt dat bacteriën zich niet kunnen vermenigvuldigen en dat het been minder oploopt.