Blijkbaar hadden wij onze portie nog niet gehad

Wat gewoon een normale wandeling moest zijn liep heel anders.
Ik hoorde een vreemd geluid en dacht dat mijn hond dat maakte dus ik stopte heel abrupt met lopen om te kijken en mijn paard liep 1 stap verder, in de draad die over de weg gespannen was en ik niet gezien had! Zijn reactie was die van een vluchtdier, vol die draad in. Het gevolg, een paard vol krassen en wonden en 1 hele diepe helemaal tot op het bot.
Achteraf was het vreemde geluid wat ik gehoord heb denk ik de staart van de hond tegen de draad.
Ik zag meteen dat het foute boel was en heb de dierenarts gebeld op weg terug naar huis. Hij liep nog relatief rad hoewel hij flink met zijn hoofd aan het schudden was. Op stal aangekomen was de dierenarts er echt super snel. Met 4 man sterk en veel geduld hebben we hem weer aan elkaar gehecht en nu is het afwachten...
Hij moet 10 dagen stalrust wat ik echt heeeeel naar vind want ik wil altijd dat mijn paard zoveel mogelijk buiten komt en ik denk ook dat dit meestal de beste weg naar herstel is, maar de hechtingen mogen gewoon niet scheuren dus wat moet dat moet. En dan moeten we heel erg hopen dat het bot niet beschadigt is zodat een operatie niet nodig zal zijn (ook gezien zijn verleden en alle Da kosten die ik al gehad heb, de spaarpot is meer dan leeg)
Ik ga uiteraard aangifte doen hoewel ik niet verwacht dat het veel oplevert.
Verder heeft mijn facebook bericht ervoor gezorgd dat ik een Hidez pak in bruikleen mag nemen om hem te helpen in zijn herstel! Heel bijzonder wat de kracht van social media kan zijn. Deze komen ze morgen passen.
Hebben er meer mensen ervaring met zulke wonden? Hoe hebben jullie het aangepakt en hoe heeft het uitgepakt vooral? Hoe lang duurde het herstel of is het nooit echt hersteld?
In het verband

Hechtingen erin

Ik heb ook foto's van de wond maar hoe krijg ik die in een link want het niet echt lekker materiaal zeg maar (tinypic wil niet meewerken).
!!!UPDATE: er is geen opzet in het spel geweest. Ik ben op het verkeerde moment op de verkeerde plek geweest en in een draad van de landschap beheerder gelopen.