Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Barvrouwke schreef:GamblersCup schreef:Waarom zie je een slowfeedernet niet zitten?
Omdat ik haar niet teveel wil remmen in opname. Ze mag vetter van mij voor als haar veulen er straks is. En het liefst wil ik dat met hooi bereiken in plaats van kilo's krachtvoer.
tengeltje11 schreef:ik zie nog steeds niet in waarom ze met een slowfeeder minder zou opnemen?
als je haar evenveel hooi geeft al nu,zal het ook op zijn,alleen zullen er geen hopen op de grond liggen,waar op gemest en geplast is.
dus juist meer opname.
als je haar wil ronder krijgen met hooi alleen,zou ik vooral ook naar mijn hooi kijken.
welke snede heb je nu?rijk of arm hooi,.....
als je daaraan sleuteld,kan je vooruitgang boeken.
je kan arm hooi voeren a volenté,daar zal een paard niet voller van worden....
Barvrouwke schreef:Misschien valt het wel mee, maar voor mijn idee eten ze makkelijker uit een grootmazig hooinet,
dan een net met hele kleine gaatjes.
GamblersCup schreef:Maar je remt niet in opname met een slowfeedernet

Kim_W schreef:Hangen jullie allemaal je slowfeeder op, of leggen jullie die over een bak o.i.d. heen?
Ik heb dus zo'n lekkere smeerkees die al haar eten uit de bak gooit en het door de hele stal smeert. Ik wil wel liever een bak, omdat dit meer de natuurlijke houding is dan een opgehangen net.
Maar hoe maak je zoiets vast? En hoe groot moet je bak dan ongeveer zijn?
claud1 schreef:https://www.rwdh.nl/paard-hay-bar-hooiruif.html wij hebben dit....
morsen haast niets en kunnen giga veel eten als ze willen
stoten ook geen hoofd zo!